سال گذشته 820 هزار تن مواد معدنی از معدن روباز انگوران استخراج شد که این میزان 116 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان- مدیر عامل معدن سرب و روی انگوران در جمع خبرنگاران و بازدید استاندار زنجان از این معدن گفت: این مواد معدنی شامل مخلوط کم عیار، متوسط عیار، و پر عیار( کربناته و مخلوط سولفوره) است.

اشکوری افزود: میزان استخراج مواد معدنی سرب و روی انگوران برای سال جاری 700 هزار تن پیش بینی شده و این در حالی است که تا 20 فروردین امسال 30 هزار و 860 تن ماده معدنی استخراج شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1385 تا 20 فروردین ماه امسال چهار میلیون و 194 هزار و 208 تن مواد معدنی از معدن روباز سرب و روی انگوران استخراج شده است.

مدیر عامل معدن سرب و روی انگوران  با اشاره به اينكه در مدت مذکور بیش از 36 میلیون و 862 متر مکعب معادل 92 میلیون و 155 هزار تن عملیات باطله برداری در این معدن انجام شده و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به هفت میلیون و 200 هزار تن برسد.ادامه داد: عملیات باطله برداری معدن سرب و روی انگوران به دلیل ریزش دیواره شمالی معدن و جلوگیری از توقف تولید مواد معدنی انجام می گیرد.

اشكوري خاطر نشان كرد: بیش از 80 درصد مواد معدنی استخراج شده این معدن در اختیار شرکت های داخل استان زنجان قرار می گیرد./س

 

برچسب ها: معدن ، سرب ، انگوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.