استاندار زنجان در جریان بازدید از معدن سرب و روی انگوران افزود: 70 درصد درآمد صادرات این استان را معدن سرب و روی انگوران و فعالیت واحدهای مختلف آن تشکیل می دهد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان

رئوفی نژاد افزود: باید تلاش کنیم که با حفظ استانداردهای زیست محیطی علاوه بر استفاده بهینه از تمام ظرفیتهای واحدهای شرکت کالسیمین و معدن سرب و روی انگوران، این استان بتواند از درآمد حاصل از آن بهره مند شود.

وی  با اشاره به اينكه اکنون بیش از 50 واحد سرب و روی در استان زنجان فعال است تصريح كرد: بیشترین دغدغه این معدن مشکل زیست محیطی و آلودگی حاصل از این صنعت در این استان است.

استاندار زنجان ادامه داد: هم اکنون تنها از 30 درصد فعالیت معدن سرب و روی انگوران استفاده می شود که امید می رود با تزریق یک میلیون و 200 هزار تن خاک لازم این میزان به 50 درصد برسد.

رئوفی نژاد  اضافه کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آلودگی این معادن از برنامه های اساسی دولت خدمتگزار است.

وي ، استفاده از دانش و تکنولوژی جدید واحدهای زیست محیطی را تضمین کننده جدی و همیشگی در رفع آلودگی های ناشی از این معادن استان خواند.

استاندار زنجان هم چنین از کلنگ زنی کارخانه تضمین کننده رفع آلودگی معادن و مشکلات زیست محیطی استان زنجان در 15 اردیبهشت ماه سال جاری برای اولین بار در کشور با استفاده از دانش و تکنولوژی جدید خبر داد و خاطر نشان كرد: این کارخانه شش ماه بعد از کلنگ زنی به بهره برداری خواهد رسید./س

 

 

برچسب ها: معدن ، سرب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.