امام جمعه تایباد با بیان اینکه نامزدها انتخابات را مظهر قدرت‌طلبی ندانند، گفت: کاندیداهای انتخابات از وعده دروغ دادن، آبروی دیگران را بردن واسراف کاری پرهیز کنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام محمد محدثی در خطبه‌های نماز جمعه تایباد با اشاره به جایگاه والا و شأن و منزلت حضرت فاطمه (س) و مقام مادر و روز زن اظهار داشت: همواره باید قدردان مکتب خود بوده و از آن حفاظت و حراست کنیم و زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: در زندگی خود همواره سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار داده و در اعمال و رفتار و شیوه زندگی به آنان اقتدا کنیم.

امام جمعه تایباد به سی و چهارمین سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: علم، عمل و تعلیم استاد مطهری نشأت گرفته از تعالیم و معارف عمیق اسلامی بود.

محدثی فهم درست از اسلام را وظیفه‌ای همگانی خواند و خاطرنشان کرد: استاد مطهری در فهم درست از اسلام گوی سبقت را از همه ربود و آثار او نشان دهنده آثار دانشمندان عظیم الهی بوده و توصیه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب نیز بر استفاده هر چه بیشتر از این آثار از سوی جوانان و سایر اقشار جامعه است.

امام جمعه تایباد افزود: معلمان شیوه استاد مطهری را در هدایت افکار در پیش گیرند به طوری که فراگیران علم عاشق کسب معارف بوده و در راستای فراگیری تربیت و اخلاق اسلامی از یکدیگر پیشی گیرند.

وی آشنایی با کتاب خدا و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) را از مسائل مهم خواند و اظهار کرد: جامعه اسلامی و انقلابی ما نیاز به فرزندانی عالم و دانشمند دارد و این به دست معلمان بوده و بر اثر همت و سعی آنان حاصل می‌شود.

محدثی با بیان اینکه معلمان وارث پیامبران هستند از آنان خواست از خود باقیات صالحات باقی گذاشته و دانش‌آموزان را با معارف اسلامی آشنا کنند و به تدین، علم و عمل دانش‌آموزان توجه کنند.

خطیب جمعه تایباد با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: اسراف و سفره گستراندن بی‌جا توسط نامزدهای انتخاباتی مصداق دروغگویی و تزویر است و کاندیداهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نباید اسیر هوی و هوس شده و خون شهدا را هدر دهند.

محدثی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی از وعده دروغ دادن، آبروی دیگران را بردن و اسراف‌کاری پرهیز کنند.

وی از نامزدها خواست تا انتخابات را مظهر قدرت‌طلبی ندانند و افزود: مردم توجه کنند تا اسیر فتنه دشمنان نشوند و کاندیداها نیز دین را به دنیا نفروخته و کاری نکنند که همچون فتنه 88 زبان دشمن به سمت ایران اسلامی باز شود.

برچسب ها: امام ، جمعه ، تایباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.