شرکت کره اي سامسونگ از سود سه ماهه بي سابقه خود خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،به نوشته روزنامه لوموند ، سامسونگ همزمان با ارائه گوشي جديد هوشمند خود موسوم به «گالاکسي اس4» ، از سود سه ماهه خود خبر داد.
در حالي که اپل ، سازنده گوشي هاي آيفون5 روز سه شنبه از اولين کاهش سوددهي خود در ده سال گذشته خبر داد ، سامسونگ از سود عملياتي قابل توجه خود خبر داد.
سود اين شرکت کره اي در سه ماهه اول سال جاري با چهل و يک و شش دهم درصد افزايش به هفت هزار و صد و پنجاه ميليارد وون (چهار ميليارد و نهصد ميليون يورو) خبر داد. سود اين شرکت در مدت مشابه سال دو هزار و دوازده به پنج هزار و پنجاه ميليارد وون رسيده بود.
سامسونگ حتي توانست رقم سوددهي هفت هزار و چهل ميليارد وون سال گذشته را بشکند.
به گفته تحليل گران ، سود بي سابقه سامسونگ حکايت از موفقيت گوشي هاي گالاکسي اس 3 است که در مه دو هزار و دوازده به بازار عرضه شد و تا کنون شصت ميليون دستگاه فروش کرده است.
اين شرکت کره اي که انواع گوشي ها را از مدل هاي هوشمند اس 3 تا گوشي هاي ارزان قيمت براي بازارهاي نوظهور توليد مي کند ، با اين حال از لحاظ درآمدي فاصله بسياري با شرکت آمريکايي اپل دارد. سود عملياتي اپل دو برابر بيش از سامسونگ است.
اين شرکت امروز جمعه گوشي جديد خود را موسوم به اس4 به بازار عرضه کرد. تحليل گران بازار پيش بيني مي کنند سامسونگ با بهره برداري از مشکلات اخير اپل در زمينه خط توليد ، هشتاد ميليون دستگاه از اين نوع تلفن را در جهان به فروش برساند. قيمت هر دستگاه تلفن همراه گالاکسي اس4 ، ششصد و پانزده يورو عنوان شده است.
سامسونگ اميدوار است با محصول جديد خود جايگاه اول جهاني تلفن هاي هوشمند را به خود اختصاص دهد.
سهم سامسونگ در بازار تلفن همراه جهان در سال گذشته به حدود سي درصد و سهم اپل به نوزده درصد رسيد.
برچسب ها: سامسونگ ، شرکت ، کره ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار