پدرام الوندی پژوهشگر حوزه روزنامه نگاری در جشنواره همراه تهران بیان کرد: مساحت جدیدی دراطلاع رسانی متولدشده واین چرخه بزرگ ترمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» پدرام الوندی، پژوهشگر حوزه روزنامه نگاری در سخنرانی پیرامون رسانه های نو و آینده روزنامه نگاری بهتولید نخستین تلفن همراه دوربین دار پرداخته و افزود: نخستین تلفن همراه دوربین دار در ژاپن توسط شرکت ژاپنی «کیوسرا» توسط کی تای ساخته شد که طرفدار زیادی پیدا نکرد. سپس شرکت شارپ توانست نوعی مناسب تری را ارائه کند که گسترده تر شد.
وی با بیان این کهسال 2000 را باید تولد تلفن های دوربین داردانست، توضیح داد: نخستین تحول تلفن همراه تغییر دادن لحظات باشکوه به لحظه ای جدی و ماندگار است. این پروسه موجب تشویق شرکت ها برای ساخت  تلفن های سبک و قابل حمل شد. 
الوندی ادامه داد: تلفن های همراه در موقعیت های مختلفروزمره، در پارک، در سفر و ماشین وارد زندگی و ثبت عکس های خاص شده است که نمونه های آن را می توان در این نمایشگاه دید. تلفن همراه دارای قدرت اکنون است و وصل شدن به اینترنت به این فوریت اضافه شده و عکس ها روی شبکه جهانی منتشر می شود. 
الوندی توضیح داد: ورود تلفن همراه به فضای مجازی، اینترنت موجب پدیده ای به نام «موبلاگی» و موبلاگ نگاری شد. در سال 2001 نخستین مطلب موبلاگی منتشر شدکه تولد این پدیده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار