رئيس‌جمهور با بيان اينكه كشورها و ملت‌هاي مستقل جهان از جمله ايران، لبنان، كومور و آفريقاي جنوبي در يك جبهه قرار دارند، گفت: كشورهاي ما در جبهه‌اي واحد حضور داشته و با برخورداري از ديدگاه‌هاي مشترك براي آزادي، عدالت، صلح و احياي انسانيت انسان‌ها تلاش مي‌كنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر روز گذشته (پنجشنبه) در مراسم دريافت استوارنامه "فادي حاج علي" سفير جديد لبنان در كشورمان، با عميق و پايدار توصيف كردن روابط دو كشور گفت: ايران و لبنان ديدگاه‌هاي نزديك و مشتركي با يكديگر دارند.

رئيس‌جمهور با ابراز خشنودي از روابط گسترده و بسيار مستحكم ايران و لبنان افزود: دو كشور در يك جبهه و سنگر هستيم و به لطف خدا پيروزي از آن ملت‌هاي ماست و بايد با هم براي گسترش هر چه بيشتر روابط تلاش كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ديدگاه ايران درباره رژيم صهيونيستي و مسائل منطقه بر همگان آشكار است، تصريح كرد: مسائل منطقه بايد با گفتگو حل و فصل شود و توسل به زور، امنيت همه منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

وي با اشاره به اينكه دخالت بيگانگان و دنباله‌هاي آنها نمي‌تواند موجب حل پايدار مسائل منطقه شود، اظهار داشت: غربي‌ها با ايجاد و دامن‌زدن به ناامني به دنبال تجزيه كشورهاي منطقه هستند، آنها براي همه منطقه نقشه دارند و راه خنثي‌سازي آن همكاري‌هاي بسيار نزديك و پيوسته همه كشورها و ملت‌هاي منطقه است.

"فادي حاج علي" سفير جديد لبنان نيز با بيان اينكه دو كشور مناسبات بسيار مستحكمي دارند، گفت: اميدوارم در دوره ماموريت خود بتوانم در حفظ، گسترش و تعميق روابط دوجانبه مثبت و موثر عمل كرده و توافقات و همكاري هاي مشترك دو كشور با سرعت بيشتري به پيش برود.

سفير جديد لبنان با ارج نهادن به نقش و مواضع حق‌طلبانه جمهوري اسلامي ايران در منطقه از جمله در موضوع فلسطين، اضافه كرد: موضوع فلسطين خميرمايه مسائل خاورميانه است و لبنان و ايران در خصوص بسياري از مسائل خاورميانه از جمله حملات صهيونيست‌ها به شهروندان فلسطيني، يهودي‌سازي و اشغال سرزمين هاي فلسطيني و تلاش براي تغيير بافت جمعيتي فلسطين نگراني و ديدگاه‌هاي مشترك دارند.

فادي حاج علي همچنين با بيان اينكه بحران سوريه بازتاب‌هاي منفي و مخربي بر منطقه و به ويژه لبنان داشته است، اظهار داشت: لبنان نيز همچون ايران بر ضرورت پيشگيري از درگيري‌ها و اصرار بر دعوت به گفتگو و حل و فصل مسائل بر مبناي يك راه حل داخلي تاكيد دارد.


** ديدار با سفير جديد كومور

احمدي‌نژاد همچنين روز گذشته در ديدار "احمد عبدالله احمد مواتان" سفير جديد كومور روابط دو كشور را برادرانه و پايدار توصيف كرد و گفت: با وجود تلاش‌هاي دو كشور براي گسترش سطح روابط، ظرفيت‌هاي زيادي براي تعميق اين روابط وجود دارد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ايران و كومور در يك جبهه قرار دارند، اظهار داشت: ملت ايران همواره در كنار ملت كومور ايستاده و براي گسترش روابط با اين كشور تلاش مي‌كند.

احمد عبدالله احمد مواتان سفير جديد كومور نيز در اين مراسم پس از تسليم استوارنامه خود، اظهار اميدواري كرد تا بتواند نقش موثر و مفيدي در گسترش هر چه بيشتر روابط دوجانبه داشته باشد.


** ديدار با سفير جديد آفريقاي جنوبي

احمدي‌نژاد همچنين در مراسم دريافت استوارنامه "آرجي وايت هد" سفير جديد آفريقاي جنوبي گفت: ملت ايران براي ملت و دولت آفريقاي جنوبي احترام زيادي قائل است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه تاريخ و ارزش‌هاي انساني دو ملت ايران و آفريقاي جنوبي را به هم پيوند داده است، اضافه كرد: هر دو كشور در يك جبهه براي آزادي، عدالت و صلح و احياي انسانيت انسان‌ها حضور دارند، ايران در كنار آفريقاي جنوبي خواهد بود و رشد و پيشرفت اين كشور را رشد و پيشرفت خود مي‌داند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: محدوديت و مانعي براي گسترش روابط دو كشور وجود ندارد و مطمئنم با تلاش متقابل، آينده روابط ايران و آفريقاي جنوبي بسيار بهتر از حال حاضر خواهد بود.

رئيس‌جمهور همچنين جوياي آخرين وضعيت جسمي "نلسون ماندلا" رهبر استقلال آفريقاي جنوبي شد.

آرجي وايت هد سفير جديد آفريقاي جنوبي نيز در اين مراسم پس از تسليم استوارنامه خود گفت: "جاكوب زوما" رئيس‌جمهور كشورش حامي جدي گسترش و تحكيم روابط با ايران است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: احمدی نژاد ، لبنان ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار