پژوهشگر مرکز اروپایی مطالعات فلسطین در مقاله ای تحت عنوان "زمانی که انکار موجودیت فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی تبدیل به "نسل زدایی" می شود"به سخنرانی اخیر "شیمون پرز" و انکار موجودیت فلسطینیان از سوی وی پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انتفاضه الکترونیک، "ایلان پایه" هشدار داده که این مسئله می تواند سرآغاز نسل زدایی کامل فلسطینیان توسط متجاوزین صهیونیست باشد و معتقد است که جهانیان بایستی در این باره هشیار باشند.
"شیمون پرز" در سخنرانی روز 14 آوریل 2013 خود به مناسبت روز "نکبت" (روز تاسیس رژیم منحوس صهیونیستی که صهیونیست ها خود آن را روز استقلال می نامند) سخنرانی ای را ایراد نمود که درآن مدعی شد در سرزمین های اشغالی تا پیش از تاسیس رژیم صهیونیستی "هیچ چیزی وجود نداشته است". به ادعای وی صهیونیست ها پس از تاسیس رژیم شان در آن ناحیه "معجزه" (!) بوجود آورده اند. این سخنان پرز که روزنامه صهیونیستی "معاریو" آن را بازتاب داده است تحریف کامل تاریخ و دروغی آشکار هستند.
شیمون پرز با طرح این ادعاها در واقع تاریخچه فلسطینیان را انکار کرد. او وجود و حضور تقریبا 12 میلیون فلسطینی ساکن اراضی اشغالی را انکار کرد. انکار حق فلسطینیان از سوی پرز ادامه راه رهبران صهیونیست بود. همان راهی که در سال 1948 میلادی به پاکسازی قومی فلسطینیان توسط صهیونیست ها انجامید. این روند امروز نیز ادامه دارد و تاکنون متوقف نشده است. 
در آن سالها زمانی که سایر صهیونیست ها همانند پرز لهستانی زاده به فلسطین آمدند نیز پیش از جنگ جهانی دوم حق فلسطینیان بومی آن ناحیه را انکار کردند. فلسطینیان برای صدها سال در آن اراضی زندگی کرده بودند. صهیونیست ها در سال 1948 بسیاری از فلسطینیان را به اجبار از سرزمین شان بیرون راندند و تنها اجازه دادند تا عده قلیلی از فلسطینیان در آنجا باقی بمانند. با این حال اقدامات صهیونیست ها به اینجا محدود نشد  چرا که اندیشه "صهیونیسم" از نظر ایدئولوژیک مبتنی بر توسعه طلبی است.
صهیونیست ها اندیشه "اسرائیل بزرگ" را در سال 1967 میلادی در کرانه باختری و نوار غزه دنبال کردند. با این حال آنان نتوانستند فلسطینیان را از بین ببرند چرا که جمعیت فلسطینی ها بیش از صهیونیست ها بود و جنبش های رهایی بخش فلسطینی نیز بوجود آمده بودند که معتقد به لزوم نبرد مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی بودند. صهیونیست ها در صدد بودند  مرزهای پیش از سال 1967 میلادی را "صهیونیزه" کنند و یا آنکه آنها را به سرزمین های اشغالی الحاق نمایند.
اظهارات "شیمون پرز" در انکار وجود فلسطینیان در کشور فلسطین مصداق کامل پاکسازی قومی و "نسل زدایی" است. او ادعا می کند که تا پیش از امضای معاهده اسلو در 1993 میلادی تنها عده قلیلی از فلسطینیان در بخش هایی از کرانه باختری و نوار غزه زندگی می کردند (!) زمانی که قومی از سخنان یک سیاستمدار و یا از کتابهای درسی حذف شوند خطر آن وجود دارد که گام بعدی حذف کامل فیزیکی آن قوم توسط دشمنانش باشد.
این مسئله پیش تر نیز روی داده بود. در سال 1948 میلادی و پس از آن در سالهای آغازین تشکیل رژیم صهیونیستی در تمامی کتابها و نشریات و بحث های صهیونیست ها تلاش می شد تا "عرب زدایی" از هویت فلسطینیان صورت گیرد.
سخنرانی پرز در شصت و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینیان نه به سبب انکار خشونت های صورت گرفته از سوی صهیونیست ها علیه آنان که به دلیل حذف کامل فلسطینیان از متن سخنرانی وی قابل توجه بود. پیش از این انکار وجود و حضور یک قومیت جنایات علیه بشریت شناخته می شد. اما اکنون قدرتهای غربی بر روی این مسئله چشمان خود را بسته اند. موضوع اصلی آن است که فلسطینیان امروز دیگر تنها صدها و یا هزاران نفر نیستند بلکه تقریبا شش میلیون نفر هستند که در داخل فلسطین زندگی می کنند و همچنین 5 میلیون فلسطینی نیز در خارج از آن کشور به سر می برند.
در نتیجه تنها مردی دیوانه چون پرز می تواند حضور میلیون ها و میلیون ها نفر انسان فلسطینی را انکار کند و بسیاری از آنان را تحت قوانین نظامی و یا نژادپرستانه قرار دهد و علیه آنان تبعیض اعمال نماید و اجازه بازگشت آنها به سرزمین مادری شان را ندهد. نکته قابل توجه آنست که اتحادیه اروپا از پرز تقدیر بعمل می آورد و همچنین جایزه صلح نوبل نیز به این فرد دیوانه اعطا شده است و در سوی دیگر اتحادیه اروپا مدعی است که ایران تهدیدی برای جهان است (!)

 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار