شهید حجت الاسلام مهدی شاه آبادی، مجاهدی خدمتگزار و فعال در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فکری انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهید حاج شیخ مهدی شاه آبادی فرزند آیت اله آقا میرزا محمدعلی شاه آبادی (ره) بود، پدر بزرگ ايشان نيز آيت اله ميرزا محمد جواد حسين آبادي اصفهاني بود که از علمای به نام زمان خود محسوب می شد و از مخالفین دستگاه قاجاری بود.

مبارزات شهید مهدی شاه آبادی به اوایل دهه 1330 یعنی زمانی که هنوز طلبه جوانی بود باز می گردد و به خصوص به سال های آغاز مرحله خفقان سیاسی پهلوی مربوط است.

مبارزات بعدی ایشان تحت تاثیر آغاز نهضت امام در اوایل دهه 40 بود در این سال ها بیشتر فعالیت شهید به فعالیت های تبلیغی در روستاهای دور افتاده سپری می شد.

وی پس از گذشت 21 سال حضور در قم در سال 50 به تهران بازگشت و به دعوت اهالی روستای رستم آباد شمیران عازم این منطقه شد و امامت جماعت مسجد آن جا را به عهده گرفت ایشان از کسانی بود که همراه شخصیت های مبارزی چون آیت ا... بهشتی، مهرانی، باهنر، مهدوی کنی از پایه گذاران اصلی جامعه روحانیت مبارز در این سال ها بود.

ایشان علناً در منبر علیه رژیم شاه سخن می کند و نوارها و اعلامیه های امام (ره) را توزیع می کرد و چند بار نیز زندانی شد.

آزادی شهید شاه آبادی از زندان با آخرین روزهای حیات رژیم پهلوی مصادف شد و با اعلام خبر ورود امام به ایران ایشان نیز با حضور در کمیته استقبال امام (ره) و ابلاغ فرمان امام مبنی بر لغو حکومت نظامی در 21 بهمن 57 و مساعدت در خلع سلاح کلانتری ها، پادگان ها و مهمات سازی ها و انتقال اسلحه فعالانه در امور مربوط به تشکیل حکومت اسلامی مشارکت داشت.

سرانجام وی در 6 اردیبهشت ماه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار