تحلیلگر رویترز در مقاله ای با اذعان به عدم ارتباط مظنونین ارتباط با القاعده با کشورمان خاطر نشان می سازد که میان تفکر شیعی ایرانیان و تفکر افراطی گروه تروریستی القاعده هیچ گونه سنخیتی وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز، "میرا مک دانلد" با اذعان به احمقانه بودن نسبت دادن عناصر بازداشت شده مظنون به ارتباط با القاعده و حضور آنان در ایران می نویسد " "ایمن الظواهری" رهبر گروه القاعده اخیرا در پیام صوتی ای که منتشر کرده است سخنان ضد ایرانی بسیاری را مطرح کرد.

وی در سخنرانی خود از مخالفین دولت اسد (تروریست های سوری) حمایت کرد. با این وجود پلیس کانادا اخیرا افرادی را بازداشت کرده است که مظنون با ارتباط با القاعده هستند و در ادامه ادعا کرده که آنان پیش تر در ایران بوده اند." 

نویسنده با اذعان به تضاد تفکر شیعی با تفکر افراطی القاعده می افزاید "ایرانیان مسلمان شیعه هستند و تفکر آنان در تضاد آشکار با افکار شبه نظامیان سنی القاعده قرار دارد." 

نویسنده در ادامه با اذعان به عدم ارتباط القاعده با ایران می افزاید "پلیس کانادا نیز اذعان نموده که هیچ گونه ارتباطی میان دولت ایران و مظنونین بازداشتی در آن کشور وجود ندارد. "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرده که القاعده هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

وی در ادامه می افزاید "شاشانک جوشی" پژوهشگر اندیشکده سلطنتی انگلیس در لندن معتقد است که در زمینه بحران سوریه نیز القاعده با تروریست های سوری همکاری دارد و از این نظر هم رویکرد ایران در تضاد کامل با القاعده قرار دارد.

تحلیلگر "رویترز" در ادامه اذعان می کند که کشورمان سالهای سال در حال مبارزه علیه تروریست هایی بوده است که به نوعی با القاعده در ارتباط بوده اند و در این باره می افزاید "جمهوری اسلامی ایران مدت طولانی است که در حال مبارزه با تروریست ها در منطقه بلوچستان بوده است. گروه "جند الشیطان" که در حملات و بمبگذاری های بسیاری دست داشته، در سال 2009 میلادی بیش از 42 نفر را به قتل رساند."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار