در آخرین رتبه بندی معرفی دانشگاه های برتر جهان دانشگاه آنکارا بعد از علوم پزشکی تهران قرار دارد.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آخرین رتبه بندی دانشگاه ها که توسط دانشگاه لایرن در هلند انجام شده، اولین دانشگاه ترکیه، دانشگاه فنی خاورمیانه دارای رتبه 418 و بعد از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه اژه در ترکیه نیز که دارای رتبه 414 می باشد بعد از دانشگاه های تربیت مدرس و تهران قرار دارند همچنین دانشگاه قاضی و دانشگاه حاجت تپه در ترکیه دارای رتبه 486 و 490 است و دانشگاه های استامبول و آنکارا هم موفق به کسب رتبه های 496 و 500 شده اند.

وی تصریح کرد: رتبه دانشگاه آنکارا که آخرین دانشگاه برتر در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان بر حسب رتبه بندی لایرن قرار دارد بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران دیده شده است.

مهراد خاطر نشان کرد: دو کشور اسلامی نیز دارای دانشگاه برتر در رتبه بندی لایرن است که عبارتند از مالزی با دانشگاه های sains و مالایا به ترتیب با رتبه های 361 و 464 و عربستان سعودی با دانشگاه ملک مهند با رتبه 443 افتخار حضور در بین 500 دانشگاه برتر جهان را بر حسب شاخص (top 10%) به دست آورده اند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار