نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که وامی که به صادرکنندگان داده می شود، ظالمانه است گفت: تجار بعد از صدور کارت هوشمند بدون حضور می‌توانند درخواست تمدید کارت کنند و تشریفات اداری با اجرای این سامانه حذف می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد غلامحسین شافعی در جمع خبرنگاران افزود: امیدورام در راستای نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، امسال برای فعالان اقتصادی کشور همراه با حماسه‌های اقتصادی جدید باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با صدور کارت هوشمند بازرگانی خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند بازرگانی در کشور از مشهد آغاز شد تا اثرات مثبت آن را در آینده بازرگانی کشور شاهد باشیم.

شافعی با اشاره به مزایای کارت هوشمند بازرگانی گفت: سامانه کارت هوشمند بازرگانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تسریع و بهبود خدمات به فعالان اقتصادی کشور طراحی و پیاده‌سازی شد.

وی یادآور شد: کارت هوشمند بازرگانی به صورت طلایی، نقره‌ای و برنزی در نظر گرفته شده که با تعیین رتبه‌بندی افراد این کارت به آنها داده می‌شود و این رتبه‌بندی تنها از سوی اتاق تهران صورت نمی‌گیرد و نظر اتاق استان‌ها نیز در آن اعمال می‌شود.

شافعی اذعان داشت: در صورت تخلف از سوی تجار جرایم ویژه‌ای همانند تعلیق کارت به مدت شش ماه و یا عدم صدور دوباره کارت در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: تجار بعد از صدور کارت هوشمند بدون حضور می‌توانند درخواست تمدید کارت کنند و تشریفات اداری با اجرای این سامانه حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با صادرات دو موضوع مطرح می‌شود گفت: موضوع نخست مبادله صادرکننده و وارد کننده است که بنده به عنوان بخش خصوصی می‌گویم صادرکننده و وارد کننده خودشان با یکدیگر به توافق برسند و دخالت دیگری در این ارتباط دخیل نباشد و یقینا از این طریق کشور صدمه‌ای نمی‌بیند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: موضوع دوم وام ارزی است که به صادرکنندگان داده شده که در واقع وام ریالی بوده و به نظر ما این کار ظالمانه‌ای است زیرا یک شبه با افزایش قیمت ارز بدهی یک نفر سه برابر شده و این بار مالی دارد که پیشنهادی را در این ارتباط اتاق به کمیسیون بودجه داده تا این مشکلات برطرف شود/ س


برچسب ها: نایب ، رئیس ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.