مردم پرتغال و اسپانیا در پایتخت های کشورشان علیه سیاست های ریاضتی و همچنین برضد سیاست های ترویکای مالی اروپا، تظاهرات می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی ; پتیر اولیور، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از لیسبون درباره تظاهرات بزرگ برنامه ریزی شده برای امروز در پرتغال علیه گروه سه گانه وام دهنده به کشورهای منطقه یورو، موسوم به ترویکای مالی، یعنی: اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا گفت، تظاهرکنندگان پرتغالی معتقدند، گروه ترویکا با سیاست های سخت ریاضتی که به دولت های اروپایی تحمیل کرده، کشورهای منطقه یورو را به خاک سیاه نشانده است. 

اولیور افزود، در اسپانیا نیز قرار است تظاهرات بزرگ در روز پنجشنبه برگزار شود و لذا یک هزار و چهارصد نیروی پلیس ضدشورش اسپانیایی در خیابان های مادرید مستقر خواهند شد تا تظاهرات مردم در پایتخت اسپانیا، مانند گذشته، به خشونت کشیده نشود. 

اولیور در خاتمه افزود،‌ نه تنها مردم معمولی در اروپا، بلکه به طور فزاینده، سیاستمداران اروپایی نیز از نحوه نامناسب برخورد ترویکا با مشکلات مالی کشورهای اروپایی به شدت انتقاد می کنند. مردم اروپا خواهان تغییر سیاست های ریاضتیِ اتحادیه اروپا در کشورهایشان هستند و می‌خواهند این تغییرات به سرعت اتفاق بیافتد. 

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: پرتغال ، اسپانیا ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار