سیستم احضار پرستار به صورت لمس انگشتی که پیغام بیماران را برای پرستاران اعلام می کند طراحی و ساخته شد

سهیلا مژده مخترع طرح سیستم احضار پرستار با بیان اینکه سیستم زنگ اخبار یکی از مواردی است که مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان است به خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران گفت : در این سیستم در کنار هر تخت بیمار یک زنگ اخبار قرار دارد که در شرایط اضطراری و درخواست کمک از پرستار بخش ، می تواند از آن استفاده نماید.
 
وی با اشاره به اینکه در تحقیقات آمده است که حدود 55 درصد بیماران در بخش مراقبت های ویژه زنده می مانند افزود: در این بخش افرادی که تحت درمان با تهویه مکانیکی و سایر وسایل کمکی قرار میگیرند و این سبب بی حرکتی آنها شده و به عت داشتن لوله تراشه ، مشکل ارتباطب پیدا می کنند که در این صورت ارتباط کلامی امکان پذیر نیست .
 
مخترع این طرح تصریح کرد : بیمارانی که لوله تراشه دارند ساده ترین درخواست های خود را نمیتوانند از نزدیک ترین افراد بالین خود بخواهند.
 
سهیلا مژده یادآور شد : با توجه به اهداف طرح شده برای این دستگاه ، به نظر می رسید بهترین شکل پیاده سازی آن به صورت پانلی افقی و دارای علائم و لوازمات است که پانل حاوی صفحه ای است که روی آن علائم معنی دار به صورت سمبولیک رسم شده و تسوط بیمار قابل انتخاب است .
وی درپایان با بیان اینکه باتوجه به ضعف جسمانی بیمار این علائم حالت لمس انگشتی داشته و طبیعتا باتماس مناسب دست با هر علامت ، پیغام مربوطه به صورتی مناسب به پرستاران اعلام می شود خاطرنشان کرد: این علامت به گونه ای است که بیماران نیز ارسال پیام را درک کرده و مطمئن می شوند که پیغام برای پرستار ارسال شده است./
برچسب ها: پرستار ، احضار ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار