مقام سازمان ملل تصریح کرد حکومت بحرین همچنان سرکوب می کند و به نقض حقوق بشر مشغول است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ؛ خوان مندز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره شکنجه در گفتگو با این شبکه گفت: قرار بود من به بحرین سفر کنم تا وضع حقوق بشر رادر این کشور بررسی کنم اما سفر من به تعویق افتاد. مقامات بحرین مدعی هستند که گفتگوهای ملی با احزاب مخالف درباره آشتی ملی در این کشور درجریان است و اگر در چنین شرایطی من به بحرین سفر کنم از سفر من بهره برداریهایی خواهد شد و بر روند گفتگوهای ملی تاثیر خواهد گذاشت.

البته این سخن به نظر من دلیل چندان خوبی برای تعویق سفرم به بحرین نیست. اگر واقعا گفتگوهای ملی در بحرین درجریان باشد، بهترین زمان برای سفر من به این کشور نیز همین مقطع است زیرا من می توانم با همه طرفها و همه احزاب به گفتگو بپردازم و نقش سازنده ای در گفتگوهای آنها ایفا کنم. من همواره رویکرد سازنده و تلاش برای بهبود اوضاع را در ماموریتهایم برای مقابله با شکنجه مدنظر داشته ام.

مندز در ادامه افزود:به نظرمن اختلافهای درونی در تشکیلات حکومتی بحرین علت مخالفت با سفر من در این شرایط به بحرین است. بخشهایی از حکومت بحرین نمی خواهند من به بازداشتگاههای بحرین بروم یا به سخنان افرادی گوش بدهم که در این کشور شکنجه شده اند. من به شدت نگران اوضاع در بحرین هستم زیرا به صورت مستمر شکایتهایی درباره اوضاع بحرین دریافت می کنیم. این شکایتها مربوط به گذشته نیست بلکه مربوط به وضع کنونی در بحرین است.

مردم می گویند آنها دستگیر می شوند، آزار و اذیت می شوند و درزندانهای بحرین با آنها بدرفتاری می شود و آنها مجبور می شوند برخی اعترافها را به زبان بیاورند و وقتی افرادی می خواهند در تظاهرات آرام شرکت کنند به شدت و با خشونت سرکوب می شوند. و عده ای زخمی می شوند و به بیمارستان انتقال پیدا می کنند. به نظر من، علت واقعی مخالفت با سفر من به بحرین، سرکوبهایی است که در بحرین در جریان است. آنها نمی خواهند ناظران بین المللی شاهد این سرکوبها در بحرین باشند.


                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: بحرین ، ال خلیفه ، متحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار