همایش دو روزه منطقه ای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان ایرانبا حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولیناز چهارم اردیبهشت ماه به میزبانی کرمانشاهآغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدصادق اکبری،معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور در این مراسمگفت: یکی از آفت هایی که سازمان های مردم نهاد را تهدید می کند دولتی شدن آنهاست و اینکه همه اعتبارات و تسهیلات خود را از بخش دولتی دریافت کنند و متکی به دولت باشند.

وی معتقد است؛ دولت وظیفه دارد زمینه را برای فعالیت این سازمان ها فراهم کند و سازمان های مردم نهاد نیز باید تلاش کنند از امکاناتی که در اختیارآن ها قرار داده می شود حداکثر استفاده را داشته باشند.

اکبری عنوان کرد : در طول تاریخ انقلاب ایران مشارکت های مردمی همواره در تعیین سرنوشت کشور نقش بسزایی داشته و می توان گفت نظام ما نظامیمبتنی بر مشارکت های مردمی است و سازمان های مردم نهاد گاه خدمات و اقداماتی ارائه می دهند که هیچ بخش دولتی تا کنون انجام نداده است.

اکبری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رقم زدن حماسه سیاسی در سال جاری، به نقش سازمان های مردم نهاد در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: شعار امسال تکلیف سازمان های مردم نهاد خصوصا سازمان های مردم نهاد جوانان را کاملا روشن کرده و این سازمان ها وظیفه دارند در کنار آحاد مردم و دستگاه های مختلف در خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی مشارکت داشته باشند و بار دیگر سرنوشت کشور را به دست خود رقم زنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت : این وزارت از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان راه اندازی شد که این وزارت 12 راهبرد اساسی را در حوزه مدیریت ورزش و جوانان تعریف کرده که پنج راهبرد آن در حوزه ورزش، پنج راهبرد در حوزه جوانان و دو راهبرد نیز به صورت مشترک و برای کارهای زیرساختی است.

اکبری مشارکت های اجتماعی را از جمله راهبردهای بخش جوانان دانست و عنوان کرد : سازمان های مردم نهاد نیز مشمول این بخش می شوند که برای تمدید اعتبارنامه های آن ها و ادامه فعالیتشان توافقاتی با وزارت کشور انجام دادیم.

 در این همایش  شرکت کنندگانی از استان هایی از شمال و شمال غربی کشور از جمله کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، ایلام، لرستان، گیلان، مازندران، گرگان و ... حضور دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.