کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: برخي از افراد که در جايگاه نظريه پردازي‌ ديني نيستند صحبت‌هايي را با استفاده از ظرفيت و موقعيت دولت مطرح مي‌کنند که چنين کاري نوعي ويژه‌خواري محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد باقر لنکراني در همايش دانشگاهيان طلايه‌داران ولايي، حماسه سياسي و اقتصادي  که از سوي کانون دانشگاهيان در دانشگاه تهران برگزار شد در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري  و وظايف دولت آتي  اظهار داشت: شناسايي آسيب هاي علمي و پژوهشي کشور  که ناشي از مديريت در فضاي تحقيقاتي  و بخش فرهنگي و پژوهشي کشور است از جمله وظايفي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود:  در بخش علمي و پژوهشي هماهنگي ميان تصميم و عمل وجود ندارد لذا مشکلاتي را در اين زمينه به وجود آورده و بايد در فضاي پژوهشي بويژه علوم انساني، يک نگاه  ديني داشته باشيم.

کانديداي انتخابات رياست جهموري تغيير در علوم را نيازمند نوآوري دانست و افزود: اگر فاقد اين عنصر باشيم مسلما نمي‌توانيم تغييرات دلخواه را ايجاد کنيم لذا مسير پيشرفت بدون پشتوانه علمي با مشکل مواجه مي‌شود.

وي استفاده از جنبش نرم‌افزاري را مهم‌ترين عامل نجات‌دهنده در عرصه علمي و پژوهشي دانست و تصريح کرد:  استفاده از اين جنبش و کادرهاي قوي مي‌تواند کمک شاياني را در اين زمينه به ما کند و با آينده نگري مي‌توانيم به اهداف خود دست پيدا کنيم.

لنکراني بيان داشت: با همکاري 40 نفر از اساتيد صاحب‌نظر در عرصه‌هاي مختلف توانسته‌ايم برنامه‌اي را براي دولت آتي در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري تنظيم کنيم.

وي افزود: در برنامه‌ريزي انجام شده، توانسته‌ايم چالش‌هاي موجود در عرصه‌هاي مختلف را شناسايي و با استفاده  از ظرفيت‌هاي موجود براي حل اين چالش‌ها اقداماتي انجام دهيم.

لنکراني با اشاره به برنامه‌ي اجرايي دولت يازدهم در صورت پيروزي کانديداي جبهه پايداري در انتخابات خاطر نشان کرد: برنامه تنظيم شده براي دولت آتي به زودي رونمايي مي شود و اميدوارم با انتقادهاي سازنده شما در بحث اجرايي بهتر بتوانيم عمل کنيم.

وي با اشاره به بحث اقتصادي کشور به عنوان مهم‌ترين دغدغه‌ي مردم در سال‌هاي اخير گفت: بيماري اقتصادي کشور يک بيماري مزمن قديمي است و اگر بدون توجه به ريشه‌هاي قديمي به دنبال راه حل باشيم قطعا  اوضاع وخيم‌تر خواهد شد .
 
لنکراني مهم‌ترين مشکلات اقتصادي کشور را  وابستگي به  نفت دانست و خاطر نشان کرد: جدا کردن هزينه‌هاي جاري دولت يکي از مهم‌ترين نکاتي است که به عنوان پاشنه آشيل دولت به حساب مي‌آيد و متاسفانه از سال 89 با بيش از 40 هزار ميليارد تومان  بودجه هاي خود را با کسري  بسته‌ايم و خود همين مشکلات زيادي را به وجود آورده است.

 وي در ارتباط با فساد موجود در سيستم اقتصادي کشور بيان داشت:  زمينه بروز فساد به دليل امکان ويژه خواري در ميان افراد با وجود سيستم اقتصادي کشور است که بايد بتوانيم زمينه‌هاي اين مسئله را شناسايي و در حل آن تلاش کنيم .

وي افزود: تحول اقتصادي نبايد متمرکز بر هدفمندي يارانه باشد لذا بايد به  تحول سيستم نظام بانکي و ارتباط ميان اقتصاد با فرهنگ توجه کنيم.

 لنکراني افزود: برخي از افراد که در جايگاه نظريه پردازي ديني نبودند، صحبت‌هايي را با استفاده از ظرفيت‌ها و موقعيت دولت مطرح و سعي در ترويج افکار خود بدين طريق داشتند که اين نوعي  ويژه خواري به تفکر پروتستاني- اسلامي بر مي‌گردد.

وي افزود:  مردم سالاري ديني با نگاه ويژه‌ به حکومت ديني سعي در اتصال امور به ولايت فقيه دارد که هر گونه انفصال در آن مردم سالاري را خدشه دار مي‌کند.

کانديداي جبهه پايداري در انتخابات رياست جمهوري  گفت: مصداق امر به معروف و نهي از منکر در وهله اول بايد از سوي مسئولان اجرايي شود  و برنامه آتي من در صورت پيروزي در انتخابات مبتني بر پشتوانه هاي عمقي است و در اين ميان قطعا از انتقادهاي نخبگان براي بهبود امور استفاده خواهم کرد .

 لنکراني در پايان در ارتباط با جايگاه حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف در کشور خاطر نشان کرد: وظيفه دولت حمايت از نقش محوري و کليدي زنان در جامعه است و بايد بدانيم حضور زن در خانواده و حضور اجتماعي را در تناقض قرار دهيم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: ترویج ، افکار ، شخصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار