حجت الاسلام ابوترابي‌فرد گفت: توجه به گفتمان نظام اسلامي و نگاه کلان کارشناسانه نقش اصلي را در پيشرفت نظام جمهوري اسلامي خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس دهم در چهارمين کنگره ولايي طلايه‌داران حماسه سياسي و اقتصادي برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترين مسئله‌اي که بايد توجه شود نقش بي‌دليل و استثنايي دولت است، دولت از اختيارات زيادي براساس قانون اساسي برخوردار است بنابراين بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد تا بدين طريق نظام مسير سالمي را ارائه دهد.

ابوترابي راهبردهاي کلان کشور را شامل گسترش تأثيرگذاري و ارزش آفريني نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام سطوح ارائه و تبيين نظريه مردم سالاري ديني به عنوان الگويي موفق، توجه به شکل دهي نوعي الگوي وحدت اسلامي در سطح جهان اسلام، نهادينه سازي فرهنگ مقاومت، دانست.

وي ادامه داد: بايد با توجه به راهبردهاي کلان کشور، راهبردهاي ملي را تبيين و عملي کرد.

ابوترابي فرد راهبردهاي ملي را در مواردي نظير تبيين و ترويج و پاسداري از گفتمان عترت و قدرت، ترويج فرهنگ علم و اخلاق در عرصه سياست داخلي و خارجي، اتخاذ رويکرد چندجانبه گرايي و فراملي گرايي در عرصه بين‌الملل اسم برد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مقام معظم رهبري بعنوان رمز ثبات در نظام جمهوري اسلامي است بنابراين با توجه بر بيانات معظم رهبري در تمام سطوح از جمله سياست و فرهنگ بتوانيم بهترين راهبرد را انتخاب کنيم.

وي ادامه داد: مديريت مبتني بر آميزه ديني و کارشناسانه بهترين راهبرد در وضعيت فعلي جامعه است که دولت يازدهم بايد به آن توجه کند.

ابوترابي فرد گفت: متأسفانه از سال 84 به بعد هزينه دولت بيش از حد بوده است و در واقع خلاف برنامه پنج ساله توسعه بود که در آن قيد شده بود "دولت بايد کوچکتر شود".

وي ادامه داد: سطح وابستگي ما به دلارهاي نفتي بيش از حد است که ما بايد انضباط مالي و مديريت هزينه داشته باشيم، بايد از نقش نقدينگي در جامعه جلوگيري کنيم.

ابوترابي فرد در خصوص وضعيت ديپلماسي ايران در عرصه سياست خارجي خاطرنشان کرد: متأسفانه ما نگاه علمي و کارشناسانه در عرصه سياست خارجي نداشتيم بنابراين بايد بار ديگر نگاه کارشناسانه و علمي در عرصه سياست خارجي عملي کنيم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: گفتمان ، قرآن ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار