معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آغاز پرداخت وام ازدواج از طریق بانک های عامل، گفت: سال گذشته میزان پرداخت وام ازدواج به جوانان کمتر از میزان تقاضا بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمد صادق اکبری گفت: وزارت ورزش و جوانان در پرداخت وام ازدواج دخالتی ندارد و خط اعتباری این تسهیلات از طریق شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مشخص شده و ظیفه پرداخت آن نیز بر عهده بانک های عامل است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تنها وظیفه پایش و سنجش عملکرد دستگاه ها در خصوص امور جوانان را دارد، اما در خصوص مشکلات پرداخت وام ازدواج نکته نظرات خود را به دستگاه های مربوطه اعلام کرده است.

بر اساس مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار، سقف وام ازدواج برای برخی گروه ها پنج و برای برخی دیگر سه میلیون تومان اعلام شد، اما آمارها نشان می دهد پرداخت وام ازدواج در سال گذشته تناسبی با جمعیت ازدواج کننده نداشته است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور عنوان کرد : در سی و سومین جلسه شورای عالی جوانان گزارشی از میزان و نحوه پرداخت وام ازدواج به رئیس جمهور ارائه کردیم و ایشان نیز قول همکاری و پیگیری دادند.

وی با اشاره به اخبار چند روز اخیر بانک مرکزی مبنی بر آغاز پرداخت وام ازدواج توسط بانک های عامل، افزود : در مرحله اول پرداخت تسهیلات سه میلیون تومانی در دستور کار قرار می گیرد و چنانچه اعتبارات اجازه دهد وام های پنج میلیون تومانی هم پرداخت خواهند شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور ابراز امیدواری کرد کهپرداخت این اعتبارات پاسخگوی نیاز متقاضیان و افرادی که پشت نوبت هستند باشد.

به گفته این مقام مسئول برای آنکه ازدواج ها در کشور آگاهانه، به موقع، پایدار و آسان باشد باید اقدامات فرهنگی زیربنایی در کشور صورت گیرد.

اکبری با اشاره به نقش دستگاه های تربیتی در خصوص فرهنگ سازی برای ازدواج، افزود : آموزش و پرورش و دانشگاه ها از جمله دستگاه های متولی هستند که باید با برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی، آگاهی لازم در زمنیه ازدواج را در اختیار جوانان قرار دهند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت : برنامه هایی هم باید در راستای توانمندسازی خانواده ها صورت گیرد که بتوانند جوانان خود را در دوره های قبل، حین و بعد از ازدواج هدایت کنند.

وی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان نیز بر اساس تکلیف خود سیاست گذاری و پایش این امور را بر عهده دارد و با کمک دستگاه های مختلف امور جوانان را پیش می برد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، معاون ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.