55 فناوری عمده برای پروژه زیر سطحی کشور شناسایی شده که در حال حاضر 30 مورد از این فناوری ها کار خود را آغاز کرده اند.

 محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نود و نهمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در نود و نهمین  کمیسیون شورای عالی دائمی عتف به پیشرفت و بررسی پروژه زیر سطحی که یکی از پروژه های ملی بوده و در حوزه گردشگری نفت، انرژی، دفاع، امنیت، حوزه زیر دریا و محیط زیست دریا کاربرد زیادی دارد پرداخته شده است.

وی افزود: قرار است این پروژه طی 10 سال آینده 8 محصول بزرگ تولید کند که البته طی 3 سال آینده به تدریج این محصولات در کشور ارائه می شود.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: دانشگاه هایی که در این پروژه همکاری می کنند توانسته اند با سامانه مدیریت و دانش و ارتباط رابطه خوبی برخورد کرده چنانچه این نوع دانشگاه ها  همکاری خوبی با صنعت دارند.

وی تصریح کرد: 55 فناوری عمده برای این پروژه شناسایی شده که در حال حاضر 30 مورد از مهم ترین و پر اولویت ترین آنها کار خود را آغاز کرده اند .

وی در ادامه به حوزه دریا اشاره کرد و گفت: امروزه بحث حوزه دریا با خلع اساسی روبرو است  چرا که این حوزه یک حوزه تازه و بکر بوده و جایگاه سرمایه گذاری و فعالیت علم و فناوری بالایی در آن نهفته است./ح
برچسب ها: فناوری ، پروژه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار