پژوهشگر موسیقی مقامی در استان خراسان شمالی با بیان اینکه خلیج فارس با نوای هنرمندان بی شک زنده و ماندگار می ماند، گفت: ایجاد زمینه بهره برداری از قابلیت های موسیقی نواحی کشور و حفظ اصالت های موجود در آن باید به دغدغه متولیان حوزه فرهنگ تبدیل شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، مهدی رستمی، پژوهشگر موسیقی مقامی در استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در خراسان شمالی گفت: فرهنگ و هنر شمال خراسان از غنای معرفتی و زیبندگی لازم برای برگزاری چنین جشنواره ای برخورداراست.

وی با اشاره به از دست دادن هنرمندان بزرگ در حوزه موسیقی مقامی همچون "پرویز دردی" و "ولی رحیمی" اظهارداشت: این جشنواره فرصت خوبی است تا بستر را برای معرفی و حمایت هنرمندان این هنر اثرگذار فراهم و با گسترش فضای پژوهشی، برغنای بیشتر آثار تولید شده در این حوزه بیفزاییم.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از اصالت های موجود در حوزه فرهنگ و هنر منطقه به دلایل مختلف از دست داده ایم، افزود: نگاه ویژه مسئولان به این حوزه و بهره گیری و بها دادن بیش از پیش به قابلیت های هنرمندان و پیشکسوتان می تواند به تبیین هر چه بیشتر جایگاه موسیقی مقامی استان در حوزه هایی حتی فراتر از مرزهای این آبن و خاک و گستره بین الملل منتج شود.

رستمی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت فعالان عرصه پژوهش و نگاه ویژه به این حوزه در دل جشنواره های ملی موسیقی، گفت: مسئولان باید از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده و به تمام جنبه های موجود در حوزه موسیقی توجه کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی برای بهره گیری از نام خلیج فارس در قالب جشنواره های فرهنگی وهنری و حفاظت و حراست از این معنای ارزشمند ملی به وسیله زبان هنر، اظهارداشت: هنرمندان نقش به سزایی در حفظ و تبیین تقویت هویت ملی و سیاسی سرزمین ما دارند چرا که با بهره گیری از ابزارهای مختلف هنری می توان نام خلیج فارس را برای همیشه زنده و سرافزار نگه داشت.

یادآوری می شود، نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود./س

برچسب ها: خلیج فارس ، زنده ، سرافراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.