هنرمند برجسته موسیقی، پژوهشگر و یکی از داوران جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان شمالی گفت: موسیقی محلی و مقامی ریشه در تاریخ و مذهب دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هادی منتظری، از هنرمندان و پژوهشگران عرصه موسیقی و یکی از داوران این جشنواره با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره ها گفت: برگزاری جشنواره هایی از این دست خروج این هنر از مهجوریت موثر است.

وی افزود: موسیقی محلی و مقامی ریشه در تاریخ و مذهب دارد و با فراهم کردن زمینه برای حضور هنرمندان می توانیم نسبت به معرفی بیشتر این هنر و مقابله با تهاجم فرهنگی گام برداریم.

وی همچنین با تأکیدبیشتر اضافه کرد: جشنواره ها باید از حالت شعارگونه خارج شود و درآن به ضرورت های حوزه موسیقی توجه شود.

وی به نقش دستگاه های متولی در تبیین و ترویج تاریخ و فرهنگ مناطق مختلف ایران به ویژه موسیقی اشاره کرد و افزود: پرداختن به این مقوله از طریق رسانه در تبیین شاخصه های موسیقی مقامی و نواحی اثرگذار است.

منتظری همچنین شهرداری ها را به عنوان حامیان مهم و اساسی در فعالیت های فرهنگی وهنری نام برد واظهارامیدواری کرد: شهرداری ها نیز نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشند و زمینه را برای رشد و تعالی این هنر اصیل فراهم کنند.

یادآوری می نماید؛ نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.