نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد به عنوان رئيس مرکز هماهنگي جنبش غيرمتعهدها در نيويورک، ضمن ابراز نگراني از جنايات رژيم صهيونيستي ضد مردم فلسطين، ادامه شهرک سازي هاي اسرائيل در مناطق اشغالي را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، محمد خزاعي در جلسه شوراي امنيت درباره تحولات خاورميانه با موضوع فلسطين افزود با توجه به بدتر شدن شرايط در سرزمينهاي اشغالي فلسطين بدليل اعمال سرکوبگرانه و خشن رژيم صهيونيستي، هياتي به سرپرستي جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد با دبيرکل سازمان ملل متحد و رئيس شوراي امنيت در ماه گذشته ديدار کرد.
وي افزود: اين هيات نگراني اعضاي جنبش غيرمتعهدها را درباره موضوعات مختلفي مانند بدتر شدن شرايط هزاران زنداني و بازداشت هاي غيرقانوني فلسطيني ها در زندانهاي اسرائيل، سرکوب بيرحمانه تظاهرکنندگان غيرنظامي که به  بازداشت ها  و شهرک سازي ها اعتراض مي کنند و همچنين ديوارسازي در سرزمينهاي فلسطيني، به مقامات ارشد سازمان ملل منتقل کرد.
خزاعي افزود: جنبش عدم تعهد ادامه بازداشت و زنداني بودن هزاران فلسطيني از جمله کودکان، زنان و مقامات منتخب و استفاده از شکنجه ضد آنها را محکوم مي کند و آزادي همه زندانيان فلسطيني را خواستار است. 
رئيس مرکز هماهنگي جنبش عدم تعهد  تصريح کرد رژيم صهيونيستي با بي اعتنائي کامل به قوانين بين المللي و درخواستهاي جامعه جهاني از طريق رفتارهاي مخرب، تحريک کننده و غيرقانوني، چشم انداز يافتن راه حل عادلانه و صلح آميز را نيز تهديد مي کند.
نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد با اشاره به روند رو به افزايش تعداد فلسطيني هاي بي خانمان در کرانه باختري رود اردن به علت گسترش شهرک سازي و اعمال خشونت و ترور اسرائيل ضد مردم غير نظامي از سوي شهرک نشينان تندرو گفت جنبش عدم تعهد بر ضرورت و فوريت اقدام از سوي جامعه بين المللي در جهت پايان کامل همه فعاليت هاي شهرک سازي، ساخت ديوار حائل، تخريب خانه ها، خاکبرداري نزديک حرم شريف و توقف انتقال شهرک نشينان اسرائيلي به سرزمينهاي فلسطيني تاکيد مي کند و لغو کامل محاصره غزه را با اجراي قطعنامه هاي سازمان ملل و قوانين بين المللي خواستار است.
رئيس مرکز هماهنگي جنبش عدم تعهد  ضمن ابراز نگراني از نقض موافقتنامه سال 1974 ميلادي درباره منطقه اشغالي جولان سوريه  افزود جنبش غيرمتعهدها اجراي قطعنامه 497 سازمان ملل از سوي رژيم صهيونيستي و عقب نشيني کامل اين رژيم را از منطقه اشغالي جولان سوريه  خواستار است.
خزاعي افزود: اعضاي جنبش غيرمتعهدها بر درخواست خود از شوراي امنيت براي اقدام فوري مبني بر ارسال پيامي شفاف به رژيم صهيونيستي درباره لزوم توقف همه اقدامات غير قانوني اين رژيم و رعايت مقررات بين المللي تاکيد مي کند.
نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شرايط سياسي و امنيتي خاورميانه گفت: هرگونه اشتباه ارزيابي، تصميم گيري غلط و مداخله نظامي در خاورميانه مي تواند به افراط گرائي، فرقه گرائي و تروريسم دامن زند.
وي افزود: اين امر به ويژه در مورد شرايط کنوني سوريه صادق است و  جمهوري اسلامي ايران معتقد است هرگونه مداخله نظامي خارجي در سوريه تنها مي تواند بحران را بدتر و ناامني را در ديگر کشورهاي منطقه گسترش دهد.
محمد خزاعي گفت از نظر جمهوري اسلامي ايران راه خروج از بحران کنوني در سوريه، تقويت روند جامع سياسي صلح آميز با هدف توقف خشونت بين طرف ها و برگزاري گفتگويي ملي ميان مخالفان و حکومت سوريه است. 
نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد با تاکيد بر نقش و اهميت  همکاري منطقه اي براي ايجاد مصالحه ملي در سوريه گفت: در اين رابطه جمهوري اسلامي ايران فعالانه در مذاکره و رايزني با کشورهاي منطقه و بويژه با ترکيه و مصر شرکت کرد و به نظر مي رسد که گزينه ديگري بجز اين ، براي بازگرداندن صلح و ثبات به سوريه وجود ندارد .
وي همچنين به اتهامات بي اساس نماينده رژيم صهيونيستي ضد کشورمان  پاسخ داد و گفت جمهوري اسلامي ايران به طور رسمي اعلام کرده است که به اصول  منشور سازمان ملل که هرگونه تهديد و يا استفاده از زور برضد عضو ديگر اين سازمان را منع کرده، پايبند است اما رژيمي که داراي صدها کلاهک اتمي و سابقه طولاني و سياهي از فعاليتهاي تروريستي است، بهتر است ساکت باشد و از تهديد ديگر کشورها خودداري کند و به قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل پايبند باشد .








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار