معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي خواستار ايجاد يك سند اقدامات اجرايي و ميداني در راستاي تعيين وظايف براي دستگاه هاي متولي در زمينه مدیریت بحران زلزله شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسن واحدي در جلسه كارگروه زلزله استان که از کارگروه های 14گانه ستاد بحران می باشد، اظهار كرد: در اين سند، مي بايست اقدامات و مسووليت هاي اجرايي در سه دوره كوتاه، ميان و بلند مدت و در دو حوزه شهري و روستايي با در نظر گرفتن زمان و اعتبار مورد نياز، تعريف گردد.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان رضوي همچنين عنوان كرد: تهيه دستورالعمل اجرايي مديريت بحران زلزله با در نظر گرفتن ملاك ها و معيارهاي انجام تمرينات آمادگي از سوی دستگاه هاي متولي براي مقابله با زلزله نيز در دستور كار اين كارگروه قرار گرفته است.

وي با اشاره به ابلاغ ساختار جديد دفاتر مديريت بحران استانداري ها با توجه ويژه به بحث زلزله، بر ضرورت تعريف وظايف دستگاه هاي متولي در پنج حوزه پيش بيني، پيشگيري، مقابله با زلزله، بازسازي و بازتواني تاكيد كرد.

واحدي فرهنگ‌سازي و ارايه آموزش هاي مقابله با بحران زلزله از سوي صدا و سيما، پاسخگويي به نيازهاي آموزشي قشرهاي مختلف، ايجاد حساسيت در مردم نسبت به بحث زلزله و ديگر بلاياي طبيعي و استفاده از مشاركت آنان در جهت آمادگي مقابله با زلزله، سوق دادن پايان نامه ها و پژوهش هاي دانشگاهي در اين راستا را از ديگر ضروريات اين حوزه بر شمرد.

وي همچنين خواستار تلاش مسوولان مربوطه در جهت به‌روزرساني شيوه هاي مقابله با زلزله و تقويت زيرساخت‌هاي آن و توجه به وضعيت محل به لحاظ زلزله خيزي در ارايه پروانه هاي ساخت و ساز شد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با هماهنگی معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري با هلال احمر خراسان رضوی، دستگاه هاي استان در زمينه بازديد گروه هاي مختلف مردم، به ويژه دانش آموزان از دستگاه شبيه ساز زلزله اقدام نمايند.


برچسب ها: معاون ، هماهنگی ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.