رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 80 واحد مرغداری در 12 استان کشور در تولید مرغ سبز فعالت می کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دکتر سید محسن دستور در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: سیاست ها و برنامه های سازمان دامپزشکی کشور حرکت به سوی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است.
وی ادامه داد: شرایط نگهداری از مرغ برای تولید محصول سبز به گونه ای است که باید بیمار نشود تا نیاز به آنتی بیوتیک نداشته باشد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: میزان تولید مرغ سبز در کشور به دلیل شرایط سخت نگهداری، بالا نیست و با حمایت های دولت باید تولید این نوع مرغ را در کشور افزایش دهیم.
دستور اضافه کرد: 18 واحد مرغداری بدون آنتی بیوتیک در استان مرکزی فعالیت دارند که سال گذشته بیش از 400 تن گوشت مرغ تولید کردند.
وی اشاره کرد: استان مرکزی در بخش کشاورزی و حوزه جغرافیایی در صنعت مرغ در جایگاه ویژه ای قرار دارد و تولید مازاد بر مصرف این استان به استان های دیگر صادر می شود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: 840 واحد مرغداری در استان مرکزی فعال می باشند.
دستور خاطر نشان کرد: 220 واحد کشتارگاه صنعتی و 300 واحد سنتی مرغ در کشور فعال می باشند که بیشترین کشتار در واحدهای صنعتی انجام می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته حدود 9 هزار و 500 تن گشت قرمز در استان مرکزی تولید شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: صادرات گوشت در کشور به صورت رسمی وجود ندارد و اگر این مهم انجام شود به صورت غیر رسمی است و نهادهای مسوول با آن برخورد جدی خواهند کرد./س

برچسب ها: مرغداری ، تولید ، مرغ سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ansar
۲۱:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
سلام میشه درمورد مجوز ساخت وپرورش مرغداری مرغ سبز اطلاعاتی به من بدهیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
mina
۱۳:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام . میشه یه اطلاعات بیشتری در مورد مرغ سبز به من بدهید. ممنون میشم