مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : تنوع اقليمي، سنتی بودن دامداریها، پراكندگي دام استان، جابجايي و تردد زياد دام و كمبود بودجه، اعتبارات و امكانات موجود، بزرگترین مشکلات در مسیر مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام در استان کرمان است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، اولین کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با بیماری بروسلوز در این اداره تشکیل و فعالیت دبیرخانه کمیته تخصصی بیماری های مشترک انسان و دام آغاز شد.

در این کار گروه ، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به قرارگرفتن این استان در مسیر استانهای مرزی گفت : مبارزه با بیماریهای مشترک نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استان است .

دکتر دهقانی آموزش را اولین و موثرترین گام در راستای مبارزه با بیماریها از جمله بیماریهای مشترک انسان و دام دانست و افزود: باید مناطق آلوده از نظر كانونهاي انساني و دامي ازسوی كميته تخصصي تعيين شود و مبارزه با این بيماريها در اولويت برنامه هاي دامپزشكي و دانشگاه علوم پزشكي قرار گيرد .

وی تصریح کرد : تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مبارزه با بیماری بروسلوز از مهمترین اهداف تشکیل کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با این بیماری است./س

برچسب ها: بیماری ، مشترک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.