رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ برای خلق حماسه اقتصادی نیز باید مقدمات لازم در دولت و مجلس فراهم شود و اصلاحات اقتصادی در شرایط بحرانی که در کشور وجود دارد، اعمال شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در همایش نقش شوراها در تحقق حماسه با تبریک 9 اردیبهشت‌ و تشکیل شوراها به دستور امام خمینی (ره) گفت: ‌امیدوارم 110 هزار شورای شهر فعلی و 124 هزار شورای شهر بعدی بتوانند مسیری را که در راستای موفقیت کشور تعبیه شده است پیاده کنند.
 
وی با بیان اینکه شوراها در برخی از نقاط کشور کاملا داوطلبانه عمل می‌کنند، گفت: انشاءالله در سراسر کشور در روز 24 خرداد مردم پاي صندوق‌هاي راي حضور چشمگیری داشته باشند و این نکته را در نظر بگیرند که در درجه اول در انتخابات شوراها و در درجه دوم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.  
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به شورایی بودن خود افتخار می‌کند اظهار داشت: برای تحقق حماسه بزرگ سیاسی که مطالب مقام معظم رهبری است باید به فرمایشات ایشان لبیک گفته و در انتخابات حضور چشمگیری داشته باشیم.  
 
چمران تصریح کرد: برای خلق حماسه اقتصادی نیز باید مقدمات لازم در دولت و مجلس فراهم شود و اصلاحات اقتصادی در شرایط بحرانی که در کشور وجود دارد، اعمال شود.  
 
وی اظهار داشت:‌ نمایندگان مجلس در تدوین سیاست‌های کلی کشور نقش پررنگی را ایفا می‌کنند اما این نکته را باید در نظر گرفت که نمایندگان شورای شهر در راستای اجرای مطالبات مردم نقش مهمی را بر عهده دارند.  
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شوراها در تحقق بخشیدن و مطالبات اقتصادی مردم و حل مشکلات آن نقش مهمی دارند اظهار داشت: به طور حتم حماسه اقتصادی زمانی به خوبی محقق می‌شود که بخش تولید و مصرف به صورت موفقیت‌آمیزی اداره شود و حمایت از تولید داخلی در دستور کار مسئولین کشور قرار گیرد.  
 
وی افزود: همه مردم ما باید مصرف بهینه را با رعایت قناعت در دستور کار خود قرار دهند.  
 
چمران با اشاره به اینکه دولت آینده حتما باید در مقوله کشاورزی دقت کند، گفت:‌چرا ما باید وقتی در تولید گندم خودکفا شد‌ه‌ایم آنرا وارد کنیم؟!
 
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شوراها آماده هستند تا در زمینه اقتصادی همیار دولت باشند، لذا انتظار می‌رود دولت نیز در این مسیر از نظر و همفکری شوراها بهره گیرد.
 
وی با بیان اینکه بعد از مقوله کشاورزی بحث صنعت در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: شوراها می‌توانند در بخش صنعت به عنوان یک پل  ارتباطی نقش مهمی را در راستای حل مشکلات صنعتی کشور ایفا کنند.  
 
چمران با بیان اینکه بنده حدود چند سال مسئولیت خدمات علمی و نظامی جنگ را بر عهده داشتم گفت:‌ شوراها در ساماندهی شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کنند اما ذکر این نکته نیز مهم است که شوراها نباید خود را تنها متعلق به شهرداری بدانند و باید در مدیریت شهرها نقش مهمی را ایفا کنند.  
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه همکاری میان دولت و شوراها در برنامه پنجم پیش‌بینی شده است اظهار داشت: به طور حتم در آینده هر دولتی که سر کار بیاید باید در راستای ایجاد مصرف بهینه در کشور گام جدی بردارد.  
 
چمران با بیان اینکه علی‌رغم اظهارنظرهای مثبت در قبال پیشرفت شهر تهران از این اوضاع خیلی راضی نیستم گفت:‌ما با توجه به اینکه از سوی دشمنان تحت فشار هستیم باید حرکت عمومی را براساس قناعت، صرفه‌جویی و مصرف درست در دستور کار قرار دهیم و این موضوعی است که شوراها می‌توانند در این موضوع پیشتاز باشند.  
 
وی با بیان اینکه در شهرداری‌ها باید از زیاده‌روی و اسراف پرهیز شود گفت: توجه به اصل قناعت و جلوگیری از تزویر و زیاده‌روی از مهمترین مولفه‌هایی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند.  
 
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نظارت بر عملکرد ریالی و مالی شهرداری‌ها از مهمترین موضوعاتی است که باید از سوی شوراهای شهر به آن توجه شود.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: چمران ، رئیس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار