در سال گذشته 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ، به خودکفایی رسیدند.

 حسین انواری ، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سفر به کرمان ، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه حرفه آموزی و اشتغال گامی اساسی در جهت خودکفایی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است گفت : در سال 90 با تامین اعتبار از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک های کشور ، 300هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

انواری افزود : در سال گذشته علاوه بر مسئولیت حمایت از خانواده های تحت پوشش ، اشتغال روستاییان کشور هم توسط شورای عالی اشتغال کشور بر عهده کمیته امداد قرار گرفت.

وی اشتغال ، ازدواج ، تامین مسکن ، فارغ التحصیلی از دانشگاه را ازجمله راههای خارج شدن مددجویان از فهرست افراد تحت حمایت عنوان کرد و گفت :در سال گذشته جشن خودکفایی 100 هزار خانواده تحت پوشش برگزار شد.

انواری از دیگر برنامه های این نهاد در راستای خودکفایی مددجویان تحت پوشش را ، مهارت آموزی دختران ، به ویژه دختران بازمانده از تحصیل در روستاها ، حمایت از دانش آموزان و آشنا کردن آنها با مشاغل و رفع مشکلات آنها برای تحصیل ، حمایت از 100 هزار دانشجوی تحت پوشش و تلاش برای وارد شدن آنها به چرخه کار بعد از فارغ التحصیلی برشمرد.

وی در خصوص ادغام کمیته امداد امام خمینی (ره) با سازمان بهزیستی به صراحت پاسخ داد: امداد در هیچ یک از دستگاهها ادغام شدنی نیست.

انواری افزود: امداد یک قطعه نورانی از قطعات نظام سازی است که حضرت امام خمینی (ره) بنا نهادند و جایگاه ویژه خودش را دارد.

وی در خصوص رویکرد فعلی این نهاد حمایتی هم گفت : مجموع برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری تدوین شده و بر این اساس ، گسترش حضور مردم در صحنه و افزایش مشارکت های مردمی ، توانمندی و سلامت خانواده ها و تغییر سبک زندگی خانواده ها سه محور اساسی فعالیت هاست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.