نشست کارشناسي دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات دانشگاه تهران با موضوع نقد سياست‌هاي صدا و سيما و با حضور رئيس رسانه ملي به مدت 3 ساعت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشست کارشناسي دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات دانشگاه تهران با موضوع نقد سياست‌هاي صدا و سيما و با حضور رئيس رسانه ملي به مدت 3 ساعت برگزار شد.

در اين نشست نمايندگان تشکل‌هاي مختلف دانشجويي و همچنين ساير دانشجويان که براي اظهارنظر ثبت نام کرده بودند ديدگاه‌هاي مختلف خود را پيرامون مسايل سياسي و فرهنگي جامعه و عملکرد رسانه ملي بيان کردند.

عملکرد رسانه ملي در انتخابات سال 88 ، چگونگي حضور گروه‌هاي مختلف سياسي در صدا و سيما، رويکرد برنامه‌هاي خبري، برنامه‌هاي کودک، توليدات نمايشي و سريال‌هاي تلويزيوني، چگونگي رقابت با شبکه‌هاي ماهواره‌اي، اخبار مربوط به حوادث سوريه، چگونگي پرداختن به اقوام ايراني، نحوه پخش برنامه‌هاي مذهبي، سانسور در پخش فيلم‌هاي سينمايي، حضور کمرنگ مديران رسانه ملي در دانشگاه‌ها و محدوديت آزادي بيان در برنامه‌هاي صدا و سيما از جمله موضوعاتي بود که دانشجويان در مورد آن صحبت کردند.

رئيس سازمان صدا و سيما نيز با اشاره به اينکه طرح آزاد نقطه نظرات دانشجويان بدون هيچ گونه خط قرمز نشانه شادابي و حيات و آزادي در دانشگاه است، گفت: رويکرد ما ملي است و تلاش مي‌کنيم در چارچوب ارزش هاي اسلامي و ملي و ضوابط قانوني و مصالح مردم حتي المقدور به نيازها و سلايق مختلف پاسخ دهيم. به همين دليل بسيار طبيعي است که يک قشر و يا يک سليقه خاص هيچ گاه صد در صد از برنامه‌هاي رسانه ملي راضي نباشد، مهم توجه به مجموعه نگاه‌ها است.

مهندس ضرغامي با اشاره به مخاطبان 95 درصدي برنامه‌هاي رسانه ملي گفت: استفاده از شبکه ماهواره‌اي توسط بخشي از جامعه به هيچ وجه به معناي قطع رابطه آنان با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نيست، 15 درصد از مردم به دلايل مختلف شبکه‌هاي صدا و سيما به ويژه شبکه‌هاي استاني را از روي ماهواره دريافت مي‌کنند.

رئيس رسانه ملي در پاسخ به يکي از دانشجويان در مورد عدم اعتماد به بخش‌هاي خبري رسانه ملي گفت: براساس نظرسنجي مؤسسه گالوپ در آمريکا، 80 درصد ايرانيان اخبار و اطلاعات مورد نياز خود را از شبکه هاي جمهوري اسلامي دريافت مي‌کنند که البته آمار ما بيش از اينها نشان مي‌دهد.

مهندس ضرغامي در پاسخ به انتقاد دانشجوي ديگري در مورد عملکرد رسانه ملي در حوادث سال 88 گفت: متأسفانه متخلفين انتخابات در عين اعتقاد به عدم وجود تقلب و هماهنگ با شبکه‌هاي ضد انقلاب و استکباري، سلامت انتخابات را زير سوال بردند و به ملت ضربه زدند. در همان مقطع صدا و سيما از آنان دعوت کرد تا در گفتگوي دو طرفه نظرات خود را مطرح و البته پاسخ خود را نيز دريافت کنند. آنها به پيشنهاد رسانه ملي پاسخ منفي دادند همان‌گونه که بازشماري صندوق‌ها را به عنوان فصل الخطاب قبول نکردند.

رئيس رسانه ملي با اشاره به 17 مورد قطع شبکه‌هاي برون مرزي بر روي ماهواره‌هاي جهاني در طول يکسال گذشته گفت: اين واقعيت سند رسوايي آمريکا و مدعيان حقوق بشر و جريان آزاد اطلاع رساني است و از طرف ديگر نشانه موفقيت و کارآمدي اين شبکه‌ها است.

رئيس رسانه ملي با اشاره به وجود روابط خوب و مستمر برنامه سازان و مديران سازمان با نهادهاي علمي دانشگاهي گفت: تقويت هر چه بيشتر اين روابط و عيني‌تر شدن نگاه دانشگاهيان به واقعيات موجود در جامعه مي‌تواند باعث ارتقاء بيشتر برنامه‌هاي رسانه ملي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ضرغامی ، رسانه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار