اگر در هفته اول بیماري دچار ضعف کامل عضلات صورت نشده باشد می‌توان در بیش از 80 درصد موارد بیماران را درمان کرد.

طناز احدی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی عضو هیئت علمی دانشگاه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فلج صورت، فلج عصب زوج هفت مغزی است که اکثرا به صورت یک طرفه و گاهی دو طرفه اتفاق می‌افتد.

وی شایع‌ترین علت فلج صورت را فلج Bells دانست و گفت: Bells یک نوع فلج صورت است که گرچه در برخی موارد علت‌هایی برای آن مطرح شد اما علت‌های آن تا حدود زیادی ناشناخته است.

احدی تصریح کرد: برخی بیماری‌های دیگر از جمله برخی عفونت‌ها، تومورها، ضربه به صورت، فشار خون، دیابت، برخی از بیماری‌های رماتیسمی‌ باعث فلج اعصاب صورت می‌شوند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ارتباط با علائم و نشانه‌های بروز خواب رفتگی در صورت و ضعف عضلات از این نشانه‌هاست که طی چند ساعت یا دو روز به نمایش درمی‌آیند.

وی همچنین افزود: در موارد کمی هم ممکن است فرد دچار اختلال شنوایی یا حس چشایی (ریزش اشک) شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اگر در هفته اول بیماری ضعف کامل عضلات ایجاد نشده باشد در بیش از 80 درصد می‌توان در عرض چند هفته با مصرف داروی مناسب از عوارض مصرف برگشت‌ناپذیر آن جلوگیری کرد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: این بیماری اگر به موقع درمان نشود ممکن است باعث افزایش ضعف عضلات صورت و یا ایجاد عوارضی مانند جمع‍‌شدگی عضلات صورت شود./ح
برچسب ها: فلج ، صورت ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار