مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت:بيش از 160 كانون آلوده استان شناسايي و مديريت شده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي ، بيوك رئيسي در نخستين جلسه شوراي اداري سال 92 ، از افتتاح13 پروژه زيست محيطي همزمان با هفته زمين پاك در استان خبر داد و گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد ريال افتتاح مي شود.  
وي اظهار كرد: افتتاح بزرگترين مركز دفن فني مهندسي پسماندهاي شهري در تبريز و افتتاح دو تصفيه خانه صنعتي در مراكز صنعتي استان از جمله اقدامات شاخص اين هفته است.  
مديركل حفاظت محيط زيست استان گفت: در حال حاضر نزديك به 30 شهرك صنعتي در سطح استان فعال است كه از اين تعداد هفت شهرك صنعتي مجهز به تصفيه خانه شده است.  
رئيسي ادامه داد: تعداد واحد هاي آلاينده استان در طول چهار سال با كاهش قابل توجهي برخوردار بوده و از دو هزار و 500 واحد به 75واحد كاهش يافته و توانسته ايم رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص دهيم.  
وي فعاليت 33 مركز معاينه فني خوردو و 60جايگاه CNGرا تاثير گذار در كاهش آلودگي هواي استان دانست و گفت: در طي ساليان گذشته بيش از 40 روز در پارامتر هاي مختلف وضعيت هوا در وضعيت هشدار قرار داشت كه در حال حاضر در خصوص مونو اكسيد كربن روز هاي آلوده به چهار روز كاهش يافته است.  
وي افزود : روزانه دو هزار و200تن زباله در استان توليد مي شود كه از اين ميزان بيش از 50 درصد پسماندها به صورت اصولي حمل و نقل بهداشتي شده و بيش از 65 درصد پسماندهاي شهري جمع آوري بهداشتي و اصولي مي شود.  
وي گفت: نزديك به 99 درصد از مجموعه هاي بزرگ صنعتي مجهز به دستگاه هاي بي خطر سازي پسماند بوده و همچنين 100 درصد از بيمارستان هاي استان مجهز به دستگاه هاي بي خطر سازي پسماند عفوني است.  
وي با اشاره به نگاه تخصصي به حوزه محيط زيست در استان ادامه داد: در طول سال گذشته طرح جامع كاهش آلودگي هوا، طرح جامع كاهش پسماند هاي شهري و طرح جامع كاهش پساب هاي صنعتي در مجموعه اين اداره كل طراحي و مهندسي شده است.  
مدير كل حفاظت محيط زيست استان در اين جلسه از فرمانداران خواست تا توجه ويژه اي به كارگروه پسماند داشته و اين مهم را جزء اولويت هاي برنامه هاي خود قرار دهند.  
گفتني است دكتر بيوك رئيسي در اين جلسه از سوي استاندار مورد تجليل قرار گرفته و لوح تقدير خود را از نماينده ولي فقيه در استان دريافت كرد./ف
برچسب ها: کانون ، آلوده ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار