امام جمعه فیروزکوه گفت: سپاه با نمایش اقتدار خود استکبار را به این باور رسانید که ایران اسلامی بزرگ ‏ترین نیروی نظامی خاورمیانه را در اختیار دارد.

حجت ‏الاسلام عبدالعلی استیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اگر چه سپاه هویت نظامی دارد، اما یکی از ابعاد آن که در دهه دوم نمود عینی یافت، بازسازی کشور و توسعه زیر بناهای اقتصادی جامعه بود.

وی ادامه داد: سپاه در دهه سوم، در حقیقت به ترسیم نقشه راه مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی پرداخته است.

استیری تصریح کرد: امروز که نوک تیز پیکان دشمنان ارکان انقلاب یعنی ولایت فقیه، روحانیت اصیل، نهادهای ارزشی و مردم را هدف قرار داده است و می‏ خواهد مردم را از بدنه نظام جدا سازد، وظیفه سپاه بسیار سنگین است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: دشمنان به خیال باطل خود فکر می‏کنند که اگر هر یک از این ارکان مورد هدف قرار گیرد، انقلاب را منکوب می ‏سازند اما کور خوانده ‏اند.

وی ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تأسی از بزرگان دین و مقام معظم رهبری، کسب اخلاق و توجه به معنویت، مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان را در دستور کار خود قرار داده است.

استیری اضافه کرد: ترسیم نقشه راه مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان، دستور کار امروز سپاه در صیانت از ارزش ‏های انقلاب است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: یکی از دستاورد های بزرگ، ارزشمند و مهم انقلاب اسلامی، تشکیل نیروی سپاه به دستور امام خمینی (ره) با هدف صیانت از دستاوردهای انقلاب بود.

وی با تقسیم فعالیت سپاه در ایران به سه دوره مجزا تصریح کرد: دهه نخست، دوران مقابله و مبارزه با انواع و اقسام توطئه‏ های داخلی و خارجی تهدید کننده کشور بود.

استیری افزود: با اینکه سپاه در آن زمان از امکانات و بضاعت اندکی برخوردار بود، اما توانست به خوبی برابر توطئه‏ ها و تهدیدات بایستد که نمونه بارز آن تغییر معادله جنگ تحمیلی به نفع ایران بود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.