رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سیستم بانکی کشور ضعیف است و تولید فساد می کند به همین دلیل باید اصلاح شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت اسلام مصطفی پور محمدی پیش از ظهر ]چهارشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه چمران اهواز گفت: به گفته محققان، امروزه یکی از مهمترین حق که جامعه انسانی باید از آن برخوردار شوند، تعیین سرنوشت خود  است.

وی با بیا ن اینکه، نماد بلوغ سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای تحقق این حق است، عنوان کرد: معمولا در بیشتر جوامع، جوانان در سنین بین 18 تا 25 سال با توجه به مقتضیات ذهنی و روحیات خاص آن  دوره، گرایشات و دغدغه های سیاسی زیادی ندارند ولی در جامعه ما، جوانان کمتر از این سن هم گرایشات سیاسی دارند و این امر  نشاندهنده جایگاه بالای کشور ما در تحرکات سیاسی و اجتماعی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه، عده ای می گویند جوانان ما از مشارکت در فعالیت های سیاسی زده شده اند، افزود: در چند سال گذشته در کشور فراز و فرود های زیادی داشته ایم که می توانست مشکلاتی را به وجود بیاورد که این امری طبیعی به شمار می رود ولی ظرفیت عمیق جامعه ما در آگاهی و بینش سیاسی فراتر از این حوادث است.

پور محمدی تصریح کرد: ما باید آگاهی و بینش جوانان را در استفاده از حق مشارکت در فعالیت های سیاسی افزایش دهیم ضمن اینکه استفاده از این حق را برای جوانان به صورت جدی تر دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توان علمی جامعه در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: به گفته برخی محققان برجسته در جهان، میانگین سنی   دانشمندان ایرانی پائین است و امر حکایت از این دارد که یک نسل جوان و با انگیزه در کشور خلق شده که این افراد علاوه بر اینکه خودشان برای کشور بسار مفید هستند می توانند نسل های آینده کشور را هم برای تولید علم و فناوری آموزش دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصرحح کرد: حوزه اقتصاد یکی از محور های مهم و اساسی من در آینده به شمار می رود که ما در ابتدا باید زیر ساخت ها را در بخش های فناوری، صنعت، انرژی، معادن کشاورری و مباحث اقتصادی نظیر بانکداری و گمرک را اصلاح کنیم.

پور محمدی با بیان اینکه، تولید و اشتغال ازمباحث مهم مطرح شده در این برنامه است، اظهار کرد: اگر می خواهیم تورم و گرانی را کنترل کنیم و قدرت رقابت صادراتی پیدا کنیم باید بدانیم که نقطه شروع این فعالیت ها پیشرفت در عرصه تولید است.

وی با تاکید بر این نکته که محور توسعه کشور اقتصاد است، عنوان کرد: اقتصاد بر پایه تولید است و اولین دستاورد تولید ایجاد اشتغال به شمار می رود و باید هدایت سرمایه را به سمت تولید پیش ببریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اعمال تحریم ها بر کشور گفت: خواهش می کنم از تحریم ها خسته نشوید. برخی از کشور های جهان نه دشمن دارند و نه تحریم هستند، اما با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و آمار بیکاری و تورم در خیلی از کشور ها بالا رفته است و ما نباید خسته و ناامید شویم با این را را ادامه دهیم تا تحریم کنندگان از اهمال تحریم ها خسته شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه، اگر مذاکره با کشوری منافع ما را تامین کند ما باید مذاکره کنیم، گفت: ما بحث آرمانی را فقط با اسرائیل غاصب داریم و اگر منافع ما در مذاکره با کشور های دیگر باشد این کار را انجام می دهیم.

پور محمدی در خصوص گزینه نهایی ائتلاف پنج گانه در جواب دانشجویان دانشگاه چمران اهواز گفت: قرار ما بر این است که قبل از زمان ثبت نام به یک نظر واحد برسیم و همه با هم تبدیل به یک تیم شویم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کنترل تورم و نقدینگی در برنامه آینده خود گفت: هزینه ها و تولیدات دولت باید خوب برنامه ریزی شود و اگر این اتفاق نیافتد ما قادر نیستیم نقدینگی را به سمت تولید ببریم. ما باید از تولید محصولات زود بازده دست برداریم و یک برنامه مفصل و دقیق برای تولیدات کشور داشته باشیم و عمده ترین راه حل این مسائل هدایت سرمایه به سمت کنترل میباشد.

جا به جا شدن مبلغ 2.800میلیار تومان بدون اطلاع بانک مرکزی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مبلغ دو هزار و 800 میلیارد تومان در کشور جابه جا می شود و بانک مرکزی از این جریان بی خبر است، گفت: ما از بانک مرکزی جواب خواستیم و آنها از ما زمان خواستند تا به این مسئله رسیدگی کنند. وقوع این مسائل نشاندهنده ضعف ساختاری در سیستم بانکداری کشور است.


وی در پاسخ به سئوال یک دانشجو در خصوص این سئوال یکی از دانشجویان که « نباید از امکانات دولتی در جهت تبلیغات استفاده کرد، حال انکه ماشینهای همراه شما دولتی هستند»؟ گفت:من اکنون به عنوان مدیر سازمان بازرسی به اینجا آمده ام و به همین دلیل از امکانات سازمان بازرسی استفاده می کنم و ما به دوستان گفتیم که یک ماشین بزرگ در اختیار ما قرار دهند تا به تعداد زیاد ماشین احتیاج نباشد.

پورمحمدی در پاسخ به یکی از دانشجویان که سئوال کرد «شما در جایی اعلام کردید که در مرخصی هستید»؟ اظهار کرد: استفاده از این امکانات قانونی بوده است و من اگر به صورت شخصی به مسافرت برم هزینه های شخصی خود را می پردازم اما محافظان من که به لحاظ امنیتی باید حضور داشته باشند را هزینه بلیط آنها را دولت می پردازد.

وی در خصوص اینکه بزرگترین پرونده فساد مالی در زمان ریاستش در سازمان بازرسی اتقفاق افتاد، گفت:وقوع این اتفاق به علت ضعف های  زیر ساخت های نظام بانکی است، آیا آنها که فساد را انجام داده اند متهم هستند یا ما که انها را گرفته ایم؟ سیستم بانکی ما دارای مشکلاتی است که تولید فساد می کند و ما باید این مسئله را درمان کنیم./ک
برچسب ها: امکانات ، دولتی ، قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.