معاون وزیر کشور زمین لرزه های اخیر را هشداری جدی برای توجه بیشتر به مقاوم سازی دانست.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن قدمی پیش از ظهر چهارشنبه در کنفرانس زلزله و سازه با اشاره به زمین لرزه های اخیر گفت: باید همیشه از آمادگی لازم برای مقابله با بحران برخوردار باشیم که در خصوص زمین لرزه مهم ترین اصل برای پیشگری از خسارات ناشی از این حادثه طبیعی مقاوم سازی است.

قدمی گفت: در واقع این زمین لرزه ها هشدار و زنگ خطری بودند برای ما که توجه بیشتری به ساخت و سازها داشته باشیم و باید سعی شود که ساختمان ها بر اساس اصول ساخته شوند تا در زمان زمین لرزه ایمنی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بعد از زمین لرزه رودبار و منجیل آیین نامه 2800 به تصویب رسید که متاسفانه آنچنان که باید اجرا نشد، افزود: باید نظارت بر ساخت وسازها جدی تر شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: چنانچه زمین لرزه سال گذشته آذربایجان در شب رخ می داد می توانست تلفانی جانی بیشتری نسبت به زمین لرزه بم برجای بگذارد و این امر نیز به دلیل بافت فرسوده و روستایی است که در این مناطق وجود داشت.

قدمی در ادامه با اشاره به اینکه زمین لرزه قابل پیش بینی نیست افزود: باید به گونه ای اقدام کنیم که تلفات ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.

وی معضل کنونی در این خصوص را عدم نظارت بر ساخت و سازها عنوان کرد و اذعان داشت: در زمین لرزه های اخیر بسیاری از ساختمان هایی که تازه ساز بودند مانند مسجد هشت سال ساخت سراوان و بیمارستان دو سال ساخت ورزقان  فرو ریختند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این در حالی است که مسجد جامع کرمان که قدمتی صد ساله دارد همچنان پابرجا است بنابراین باید به ساخت و سازها توجه کرد و نظارت ها در این زمینه باید جدی تر شود.

قدمی گفت: در حالی که علم و دنیای امروز در جستجوی راهکارهای مختلف برای پیشگیری هستند ما تمرکز خود را بر روی مقابله با حوادث گذاشته ایم که این صحیح نیست.

وی یادآور شد: اکنون باید به سمت پیشگیری از بحران حرکت کنیم و در این زمینه پذیرای پیشنهادات متخصصان هستیم./ک

برچسب ها: اخیر ، هشداری ، مقاوم سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.