شهردار منطقه 4 ، یکی از نقاط قوت پروژه باغ پرندگان این است که این محوطه که روزگاری پاتوق خلا‌فکاران و معتادان بود، اکنون به یک منطقه امن تفریحی تبدیل شده است.

حسن کر‌یمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: باغ پرندگان جاذبه گردشگری بالایی دارد و امیدوارم که شهروندان ما بتوانند در فضای وسیع و آرامش بخش انی مجموعه به آرامش روحی و روانی برسند، انس و همزیستی با طبیعت، گمشده انسان امروز است و حضور در چنین فضا‌هایی باعث رفع فشارها و تنش های روحی و روانی می شود.
شهردار منطقه 4 ، با اشاره به اینکه این مجموعه 22 هکتاری یک مرکز تفریحی منحصر به فرد است که می تواند علاوه بر بهره و‌ری تفریحی، کارکرد آموزشی هم داشته باشد، تصریح کرد: به اعتقاد بنده یک دانشگاه کاربردی است برای همه کسانی که در رشته طبیعت و محیط زیست تحصیل می کنند.
کر‌یمیان، با اشاره به تفاوت این مجموعه و باغ پرندگان دنیا اظهار داشت: باغ پرندگان منطقه 4 تهران از نظر وسعت، تنوع گیاهی و جانوری و از همه مهمتر محیط جنگلی، بکر و غیر همسطحی‌ که، این باغ در آن احداث شده، منحصر به فرد است.
وی خاطر نشان کرد: این فضا را می توان به یک مرکزی با کار‌کرد آموزشی و پژوهشی بالا تبدیل کرد به طوری که شهروندان با گونه های گیاهی و جانوری که در محیط زیست ما می توانند رشد و نمو کنند، آشنا شوند و حتی طرز نگهداری از آنها را هم فرا بگیرند، در واقع در این فضا می توان انسان را با طبیعت و محیط زیست پیرامونش آشتی داد./ف
برچسب ها: کریمیان ، باغ ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار