دبير اجرايي همايش بين المللي باستانشناسي جيرفت از برپایی نمایشگاه باستان شناسی در حاشیه همایش بین المللی جیرفت خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حسين شمس الديني با اشاره به حضور بيش از 100 باستانشناس داخلي و خارجي در همايش باستانشناسي جيرفت، اظهار داشت: اين همايش بين المللي با حضور مقامات ارشد استاني، كشوري و جمع كثيري از باستانشناسان داخلي و خارجي و دانشجويان برگزار مي شود.

وي به برنامه هاي روزهاي اول اين همايش اشاره كرد و افزود: در روز اول اين همايش مقامات ارشد و باستانشناساني چون انريكو اسكالونه، احمد آزادي، صادق ملك شهميرزادي، نادر عليدادي سليماني، مهدي رازاني، مرتضي حصاري، حميده چوبك، پريسا محمدي در خصوص پژوهشهاي باستانشناسي جيرفت به ايراد سخنراني مي پردازند.

شمس الديني اظهار داشت: در روز دوم نيز اساتيدي چون مير عابدين كابلي، حسينعلي كاوش و رولان بزانول در خصوص گاهنگاري جنوب شرق ايران سخناني را ارائه خواهند كرد.

وي به برگزاري نمايشگاه باستانشناسي در حاشيه اين همايش اشاره و تصريح كرد: در اين نمايشگاه آثاري باستاني كه از كشور انگلستان برگردانده شده و ديگر آثاري كه طي سالهاي اخير در شهرستان جيرفت كشف شده به معرض نمايش در مي آيد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان همچنين از برپايي نمايشگاه كتاب در محل موزه جيرفت خبر داد و بيان داشت: در اين نمايشگاه انواع مختلف كتابهاي باستانشناسي و مقاله هاي منتخب كه به چاپ رسيده اند،عرضه و در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد./ک

برچسب ها: باستان ، شناس ، داخلی ، اخرجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.