رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان همدان از بهره برداری بزرگترین کشتارگاه پیشرفته استان با ظرفیت 9 میلیون قطعه در آینده نزدیک در اسدآباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  سیاری گفت: این کشتارگاه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان گفت: پارسال 245 فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری 6 هزار و 517 میلیارد ریالی و اشتغال برای 5 هزار و 516 نفر صادر شده  که 60 فقره آن مربوط به کانی غیر فلز با سرمایه گذاری 714 میلیارد ریال و 900 نفر اشتغال است.
سیاری افزود: در خصوص صدور پروانه بهره برداری 52 پروانه با سرمایه گذاری 572 میلیارد ریال و اشتغال 559 نفر صادر شده که 40 فقره مربوط به طرح های موجود و 12 فقره مربوط به طرح توسعه بوده است.
 وی گفت: پارسال میزان صادرات از گمرک همدان 126 میلیون دلار بوده که این میزان در سال 81 6 میلیون دلار بوده است.
معاون برنامه ریزی استاندار همدان هم گفت:استان همدان به لحاظ معدنی رتبه 8 و از لحاظ بهره برداری رتبه 17 را کشور دارد .
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حسن خیریان پور در نخستین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی افزود: تاکنون 22 معدن، مواد معدنی در استان شناسایی شده است که اگر روی آنها تمرکز کنیم ظرفیت خوبی در بخش تولید و اشتغال دارد.
وی با اشاره به نام گذاری امسال به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر افزود: امیدواریم با حضور باشکوه ، گسترده و آگاهانه مردم پای صندوق های رای انتخابات 24 خرداد هرچه باشکوه تر برگزار شود.
خیریانپوربا اشاره به اصل 6 قانون اساسی ادامه داد: براساس این قانون اداره امور کشور متکی بر اخذ نظر مردم است و نظر مردم نیز با گرفتن رای انجام می شود.
معاون برنامه ریزی استاندار همدان افزود: با توجه به اینکه 2 انتخابات مهم را در پیش رو داریم امیدورایم شاهد تحقق حماسه سیاسی باشیم.
خیریان پور همچنین به تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سطح استان ظرفیت های بالفعل و بالقوه زیادی نهفته است که اگر شناسایی و برنامه ریزی لازم انجام شود می توانیم با یک شتاب خوب در این راستا حرکت کنیم.
معاون برنامه ریزی استاندار با بیان اینکه در بخش کشاورزی ظرفیت های خوبی اعم از زراعت و باغبانی در استان داریم گفت: در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز امسال ستاد اجرایی توسعه معادن از سوی رئیس جمهور معین و به استان ها ابلاغ شد که ریاست این ستاد با استاندار است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.