مسن ترین دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با 59 سال سن دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد عمران سازه می باشد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمد رضا رضایی متولد 1333 در شهر لاهیجان می باشد که در سال 1383 پس از 30 سال خدمت در آموزش و پرورش از سنگر تعلیم و تربیت بازنشسته شد.

وی، در خصوص علت گرایش به مهندسی عمران گفت: من دارای دو دیپلم ریاضی و تجربی، فوق دیپلم مکانیک، لیسانس ریاضی هستم که بعد از بازنشستگی به جهت علاقه خاصی که به بحث مسائل فنی و مهندسی و عمران داشتم تصمیم گرفتم علاوه بر لیسانس ریاضی در رشته مهندسی عمران نیز درس بخوانم و دراین راستا در سال 1387 پس از ثبت نام در کنکور در رشته مهندسی عمران قبول شده با اراده و پشتکاری که داشتم به لطف حق توانستم در شش ترم کارشناسی مهندسی عمران عمران را به اتمام رسانم و با وجود کهولت سن با تشویق فرزندان و اهل خانواده در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر قبول شده و هم اکنون ترم اول کارشناسی ارشد این رشته هستم.

وی، خصوص کمک خانواده خود نیز گفت: همچنانکه گفته اند پشت مردان موفق یک زن موفق وجود دارد در خصوص حقیر نیز انصافاً همراهی و حمایت خانمم در زندگی خانوادگی و تربیت فرزندان بسیار مفید بوده و دراین خصوص با عنایت حق تعالی هم اکنون دارای سه فرزند هستم که هر چه دارای تحصیلات عالی پزشکی و تخصصی در رشته های جراحی، ارتودنسی و دندانپزشکی بوده و خود خانم نیز که در کسوت معلمی بوده و پس از بازنشستگی نیز با راه اندازی دبیرستان غیر انتفاعی و پیش دانشگاهی در خدمت آینده سازان جامعه فردا می باشد.

رضایی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به خانواده ها و دانشجویان دارید، گفت: توصیه می کنم به رشته و درسی که واقعاً علاقه دارند تحصیل کنند و از خانواده ها نیز خواهش دارم فرزندان خود را به رشته های که علاقه ندارند اجبار به تحصیل نکنند.

این دانشجوی پیشکسوت در خصوص تأثیر ادامه تحصیل در زندگی خود گفت: من احساس سرزندگی و نشاط می کنم و واقعاً با ادامه تحصیل حس می کنم که حافظه ام قوی و انگیزه و جرأت بیشتری پیدا کرده ام.

براساس این گزارش محمدرضا رضایی اهل لاهیجان بوده و هر هفته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مسیر 400 کیلومتری لاهیجان تا شهرستان اهر را با روحیه بسیار عالی رفت و آمد می کند و می گوید خواستن توانستن است. /س

برچسب ها: مسن ، ترین ، دانشجوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.