رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سازمان با هدف بستر سازی لازم در عرصه فعالیت های تولیدی دربخش کشاورزی وایجاد زمینه لازم برای تنوع بخشی به فعالیت های تولیدی دراین بخش، ازپرورش پرندگان زینتی به صورت تجاری با تفکر صادراتی و فراهم آوری قابلیت های ارز آوری برای کشور، حمایت می کند.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،  محمدیان، با بیان اینکه دردنیای کسب‌ وکار، خوب تقلید کردن به اندازه نوآوربودن مهم است گفت: این امرمی تواند راه مطمئن‌تری به سوی رشد و سوددهی در تولید محصول محسوب گرددوبازار تجارت حیوانات خانگی،مثل انواع پرندگان مدتی است درکشور وبخصوص کلان شهرهارونق چشمگیری گرفته است.

وی با تاکید به این مطلب که در این میان فعالان خرید و فروش حیوانات خانگی با آگاهی از این بازار تقاضا تلاش می کنند تا ازتجارت پرسود حیوانات خانگی و علاقه مندان به آن بهره برداری کنند افزود: به طوری که شاید قیمت واقعی این حیوانات با آنچه از سوی این فروشندگان اعلام می شود، اختلاف زیادی داشته باشد. قیمت های میلیونی برخی از این پرندگان بیانگر این واقعیت است که فعالان بازار خرید و فروش پرندگان خانگی راه و رسم کار در این بازار را بخوبی درک نموده اند.

محمدیان با اشاره به اینکه طوطی یکی ازپرندگان زینتی واغلب سبزرنگ و از راسته طوطی‌سانان است که توانایی تقلید آوای آدمی، جذابیت نگهداری از آن به عنوان حیوانی خانگی را افزایش می دهد، اضافه کرد: طوطیان عموما در نواحی گرم و مرطوب آفریقا و هند زیست کرده و372 گونه از پرندگان را که در 86 جنس طبقه بندی می‌شوند، از راستهٔ طوطــی‌ها به شمار می آورند. این پرندگان بیشتر درنواحی گرمسیر استوایی زندگی می‌کنند و به طور کلی دردوگروه قرار می‌گیرند که بیشترین تنوع گونه‌ای این راسته درآمریکای جنوبی واسترالاسیا(منطقه‌ای شامل استرالیا ونیوزلند و جزیره‌های جنوب غربی اقیانوس آرام)است. وی طوطی برزیلی را شاه طوطی وطوطی کاکلی را از انواع طوطیان بازارپسند درکشور وکشورهای حاشیه خلیج فارس برشمرده وبه جایگاه دیرین این پرندگان در ادبیات کهن فارسی اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه لازم برای پرورش و صادرات این پرندگان، علاوه براینکه خواهد توانست ارز آوری مناسبی را براسی پرورش دهندگان از محل صادرات به همراه داشته باشد، نیز می توانداز قاچاق آن به خارج ازکشوروهدررفت سرمایه بخش تولید وهزینه های کشف وضبط آن توسط مراجع قانونی جلوگیری نماید واین سازمان، حمایت های سخت افزاری ونرم افزاری لازم ازپرورش دهندگان این پرندگان در مناطق مستعد آب و هوایی استان، در راستای تحقق اهداف توسعه با تنوع بخش به تولید با توجه به قابلیت های بالقوه موجود را بعمل می آورد/س

برچسب ها: پرورش ، پرندگان ، زینتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.