دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:در سال 91 بیش از 20 هزار گفتمان دینی در سراسر کشور برگزار شد و با استقبال مخاطبان همراه بود.

علی مزروعی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: گفتمان های دینی ارتباطی خطی نیست، که تنها شامل سخنرانی و کلاس ها پیرامون بحث باشد بلکه براساس الگوی تعاملی و تبادلی تعریف شده است که به صوت پرسش و پاسخ و یا حتی نقد در حوزه مباحث دینی صورت گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: ارتباطی که با مخاطب ایجاد شود و به واسطه ابراز نظری که صورت میگیرد روحیه پرسشگری را در مخاطب ایجاد و معمولا با اغنا و رضایتمندی مخاطبان همراه است.
وی در ادامه با اشاره به موضوعات گفتمان های دینی اظهار داشت: موضوعات گفتمان های دینی براساس پیشنهادات استانها، دفاتر و کانون های محوری و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری انتخاب و در قالب آسیب های اجتماعی، نحله های فکری و عرفان های نو ظهور، زن و خانواده در اسلام، عفاف و حجاب ، جنگ نرم و عنوان هر سال اجرا می شود.
مزروعی در ادامه افزود: کلاس های گفتمان دینی براساس نیازسنجی صورت گرفته از جوان و نوجوان امروز که مهمترین گروه هدف در گفتمان های دینی است هر ساله برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این دوره ها برای اساتید این حوزه بیان داشت: اساتید گفتمان های دینی در استان ها انتخاب و در طول سال یک یا 2 بار دوره های آموزشی جهت به روز نمودن گفتمان ها و ارتقای کارآمدی واثربخشی برای اساتید برگزار می شود.
مزروعی اذعان داشت: طی انعقاد سه دوره تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، بخشی از فعالیت ها نظیر فضاسازی هماهنگی اجرای گفتمان ها در مدارس و همچنین اجرای مطلوب طرح در استان ها برعهده آموزش و پرورش قرار گرفت و حداکثر رضایت حاصل شده نتیجه ابتدایی این گفتمان ها بوده است.
علیرضا مزروعی در ادامه با اشاره به نقش مهم  و تاثیرگذار مدارس در سلسله گفتمان های دینی تاکید کرد: بیشترین گفتمان ها در مدارس و در مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی برگزار شده که دبیران، مربیان قرآن و تربیتی آموزش و پرورش نیز از این جلسات بهره مند شدند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 91 ، 20 هزار گفتمان دینی در سراسر کشور برگزار و با استقبال مخاطبان روبرو شد./ل
برچسب ها: گفتمان ، دینی ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار