فوق تخصص گوارش کودکان گفت: انافیلاکسی حساسيتی که به عنوان اورژانس پزشکی محسوب شده و نیازمند آموزش والدین و مراقبین کودک است.

دکتر علی اکبر سیاری فوق تخصص گوارش کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آنافیلاکسی یک اورژانس پزشکی است گفت : والدین و مراقبین کودک در مهدهای کودک و مدارس باید اطلاعات لازم را از نظر پیشگیری و اقدامات درمانی آموزش دیده باشند .

وی ادامه داد: تظاهرات انافیلاکسی یا تظاهرات عمومی به صورت خارش اطراف دهان ، احساس گرمی ، ضعف و ترس و برافروختگی ، کهیر ، خارش دهان ، گرفتگی گلو ، سرفه های خشک منقطع و در نهایت افت فشار خون و شوک به بیمار که به صورت ناگهانی اتفاق می افتند می باشند .

این فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه آمپول اپی نفرین برای تزریق باید همیشه همراه بیمار باشد تصریح کرد : تظاهرات تنفسی به صورت رینیت آلرژیک ، سرفه مزمن ، تنفس سخت یا دیستس تنفسی ، باعث بروز اسم هستند.

وی یادآور شد : با توجه به تنوع علائم  و مواد غذایی که ایجاد حساسیت می نمایند ، کمبود امکانات آمازشگاهی تشخیصی در جهت کمک به بیماران تصمیم گیری در مورد حذف نوع مواد غذایی از رژیم غذایی کودک در مادرانی که شیر خوار خود را با شیر مادر تغذیه می نمایند ساده نمی باشد در بسیاری از موارد باعث بروز مشکلات تغذیه ای برای مادر و کودک می شود .

دکتر سیاری در پایان خاطر نشان کرد : هر چند حساسیت غذایی یکی از عواملی است که سلامت کودکان را به مخاطره می اندازد ولی با کسب اطلاعات و مراجعه به پزشکی متخصص می توان این نوع حساسیت را به حداقل رسانید./س
برچسب ها: یبظی ، ظیبط ، قثب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار