خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در گزارش جديد خود پيرامون سفر "چاك هيگل" وزير دفاع آمريكا به كشورهاي مختلف خاورميانه اظهار داشته كه اين سفر به منظور تقويت همكاري هاي نظامي و امنيتي دو كشور انجام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، خبرگزاري "آسوشيتدپرس" با اشاره به سفر هيگل به خاورميانه و از جمله مصر مي افزايد "اين نخستين سفر وزير دفاع جديد آمريكا به كشور مصر خواهد بود. وي و دولت اوباما اميدوارند تا از اين طريق بتوانند تاثيرگذاري خود بر ارتش مصر را افزايش دهند تا دوران گذار سياسي در مصر طي شود. هيگل پس از  بازديد از سرزمين هاي اشغالي، اردن و عربستان سعودي به قاهره سفر خواهد داشت تا بصورت رودرو با مقامات دولتي مصري مذاكره نمايد. وي تاكيد كرده در جريان اين سفر قصد دارد پيرامون درگيري هاي اخير در مصر و وضعيت ارتش آن كشور پس از سقوط ديكتاتور پيشين مصر "حسني مبارك" با مقامات مصري مذاكره نمايد." 
اين خبرگزاري در ادامه با اذعان به نگراني دولت آمريكا از افزايش تنش در روابط مصر و رژيم صهيونيستي مي افزايد "مصر نخستين كشور عربي است كه پيمان صلح با رژيم صهيونيستي را امضا كرده است. دولت آمريكا عميقا نگران خدشه دار شدن اين پيمان است. آمريكايي ها همچنين در مورد افزايش تنش و ناآرامي در شبه جزيره سينا نيز نگراني هايي دارند. "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا نيز به همين منظور در جريان ديدار خود از قاهره در ماه مارس گذشته وعده كمك 250 ميليون دلاري اقتصادي و سياسي را به "محمد مرسي" رييس جمهور آمريكا ارايه نمود." 
"آسوشيتدپرس" در ادامه با اشاره به برنامه ريزي انجام شده براي سفر هيگل به قاهره مي افزايد "طبق برنامه ريزي هاي انجام شده "چاك هيگل" وزير دفاع آمريكا با "محمد مرسي" رييس جمهور آمريكا و "عبدالفتاح السيسي" وزير دفاع مصر ديدار خواهد نمود. اين سفر در حالي انجام مي شود كه روز سه شنبه مشاور ارشد مرسي در اعتراض به آنچه انحصار قدرت در دست اخوان المسلمين خوانده بود از سمت خود استعفا داد." 









برچسب ها: بین الملل ، هیگال ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار