رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نشانه‌های شکست آمریکا در سوریه واضح است گفت:‌ از 23 کشور نیروهای تروریستی به سوریه اعزام شده است که توسط آمریکا آموزش داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه) با حضور در جمع خبرنگاران سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه را تشریح کرد.

وی در تشريح اهداف این سفر گفت: این سفر در راستای ارتقاي سطح دیپلماسی پارلمانی و تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در حفظ منافع ملی صورت گرفت.

بروجردی افزود: سوریه محور حمایت از مقاومت و در خط مقدم جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ایش‌ با همه امکانات مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی خود در تلاشند تا ساختار سوریه به سمت تامین منافع رژیم صهیونیستی تغییر کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: علی‌رغم همه ادعاهای آمریکا و جهان غرب در مقابله با تروریسم، آنها نیروها و تروریست‌های خود را به سوریه اعزام می‌کنند به صورتيكه از 23 کشور  جهان عناصر تروريستي به سوریه اعزام شده و به بدترین شکل ممكن مسلمانان را مي كشند، پيكر آنان را مثله مي كنند و به تخريب زيرساختهاي اين كشور مي‌پردازند.


بروجردی با بيان اينكه دخالت رژیم صهیونیستی در تخریب زیرساخت‌های نظامی سوریه هرگونه تردید در خصوص دخالت اين رژيم را برطرف می‌کند، اظهار داشت: اطلاعات موجود حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی عملیات جنگی فرسایشی علیه مهمترین مرکز مقاومت را ساماندهي كرده و از این جهت همه کشورهای معتقد به مقاومت باید در حمایت از سوریه و جلوگیری از تحقق اهداف نامشروع رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: علی‌رغم همه تلاش‌ها و آموزش افراد توسط آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ایش و ارسال تسلیحات، بعد از گذشت 2 سال آمریکا و جهان غرب نتوانستند به اهداف خود برسند.

نماینده بروجرد اضافه كرد: متاسفانه پافشاری آمریکا در حال افزایش بوده و با آنکه سیاست غلط آنها ثابت شده است اما برخی کشورها که آمریکا را همراهی می‌کنند و به سیاست‌های خصمانه خود پایان نداده‌اند.

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی به سوریه خاطرنشان کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به همراه چند تن از نمایندگان و رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به سوریه با مقامات رده اول اين كشور ملاقات کردند.

وی افزود: دیدار با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، "محمدجهاد اللحام" رئیس مجلس سوریه، "ولید معلم" وزیر امور خارجه، "سرلشکر ابراهیم محمد" رئیس کمیسیون امنیت ملی سوریه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی سوریه، رئیس کمیته آشتی ملی، اعضای کمیته گفتگوهای ملی دولت با معارضین، مفتی کل سوریه، معاون نخست وزیر سوریه، فرزند عالم شهید که اخیرا توسط معارضین به شهادت رسیده است و ... از جمله ملاقات‌های سفر این هیئت بود.

بروجردی با اشاره به نتایج این سفر گفت: اطلاع از آخرین وضعیت آرایش‌های نظامی و موفقیت‌های ارتش و نیروهای مردمی که در کنار نیروهای مسلح ارتش در برابر معارضین و مهاجمین قرار گرفتند از جمله نتایج این سفر بود.

وی همچنین افزود:‌ متاسفانه اقدامات نیروهای تروریستی که از دیگر کشورها اعزام شده و توسط آمریکا آموزش ديده و مسلح می‌شوند و همچنين اقدامات بسیار تلخ مانند سربریدن، مثله کردن و وحشی‌گری علیه مردم سوریه و همچنين افزايش حجم کمک‌های مالی و تسلیحاتی کشورها و هم‌پیمانان آمریکا به تروريستهاي معارض دولت سوريه بسیار گسترده است.

بروجردی گفت:‌ موفقیت ارتش سوریه در مقابله با معارضين مسلح نشان از عدم کارایی سیاست‌های غلط آمریکا بوده و پیش‌بینی می‌شود آمریکا در این جنگ موفق نشود چرا كه نشانه‌های شکست آنها به خوبی مشخص و واضح است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به اقدامات در حال انجام اشاره کرد و گفت:‌ مذاکرات سیاسی نمایندگان دولت و مخالفین سوریه کماکان در حال ادامه بوده و تلاش مي‌شود بحران سوریه بدون تلفات و به کمک‌ رایزنی‌ها حل و فصل شود.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته رئیس مجلس سوریه هفته آینده به تهران خواهد آمد.

بروجردی در پایان گفت: ایران به کمک‌های اقتصادی و حمایت‌های سیاسی خود از سوریه ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، تروریستی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار