سازمان زمین شناسی ایران در خاورمیانه تنها سازمانی محسوب می شود که علاوه بر استفاده از هلی کوپتر در تهیه نقشه های هوایی، مجهز به فناوری ژئوفیزیک است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ؛معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشوردر جمع خبرنگاران گفت: ایران مسوولیت بررسی های اکتشافی و زمین شناسی خاورمیانه را برعهده دارد.

برنا افزود: هم اکنون در سطح جهان نزدیک به 180 سازمان زمین شناسی وجود دارد که فقط هشت سازمان به عنوان نهادهای برتر جهانی انتخاب شده اند.

وی یادآورشد: سازمان زمین شناسی جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این هشت سازمان برتر جهانی به شمار می آید که در برنامه ها و اقدامات جهانی در این عرصه نقش ایفا می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان زمین شناسی ایران در خاورمیانه تنها سازمانی محسوب می شود که علاوه بر استفاده از هلی کوپتر در تهیه نقشه های هوایی، مجهز به فناوری ژئوفیزیک است.

برنا ایران را یکی از شش کشور برتر جهان در عرصه ورود به تهیه نقشه های زمین شناسی با مقیاس یک 25 هزارم برشمرد و اطلاعات آماده شده با استفاده از این روش را در پایگاه داده های علوم زمین قابل دسترسی خواند.

وی تصریح کرد: این پایگاه یکی از 10 سایت برتر جهان در زمینه علوم زمین قرار دارد که بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور افزود: این پایگاه بیش از 40 پایگاه تخصصی دارد و می تواند اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار کاربران و افرادی که تخصص لازم را در این زمینه دارند قرار دهد.

برنا این سازمان را دارای وظیفه آماده سازی بسترهای معدنی و اکتشافی برای ورود متخصصین وسرمایه گذاران جهت بهره برداری عنوان وخاطر نشان کرد: اعتبارات در اختیار این بخش محدود و ناکافی است./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.