معاون برنامه ریزی و توسعه اشتغال استاندار اصفهان گفت: سالانه حدود پنج هزار طرح در استان اجرا شده و به طور متوسط در سال دو هزار و 500 طرح در بخش های مختلف دولتی، شهرداری ها، بخش صنعت و خیران به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا همدانیان افزود: این طرح ها با اعتباری معادل 30 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی از جمله طرح های بزرگ صنعتی در استان اصفهان را در مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن و سیمان، صنایع فرش ماشینی و نساجی بیان و اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز تسطیح اراضی لیزری و مکانیزه کردن 40 درصد از اراضی زراعی از جمله این طرح هاست.

وی با بیان اینکه هم اکنون مقوله آب مهمترین دغدغه مدیریت کلان استان و بویژه کشاورزان است، اضافه کرد: طرح تونل سوم با حدود ده متر حفاری دیگر به بهره برداری می رسد و قرار داد طرح بهشت آباد نیز بسته شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان به طرح ورزشگاه بزرگ اصفهان که از طرح های مهر ماندگار است، اشاره کرد و گفت: روند عملیات آن در سال گذشته تسریع شده و تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.
وی افزود: طرح قطار شهری نیز فعال است اما بدلیل مشکلات اعتباری و سختی مسیر اجرای آن در حد مطلوب ارزیابی نمی شود و طرح مصلی نیز پس از اصلاح مرحله نخست آن در نیمه اول سال جاری قابل بهره برداری است.
همدانیان درباره طرح های مصوب سفرهای دولت نهم و دهم گفت: حدود 169 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات برای این مصوبات در نظر گرفته شده که بخشی از آن هنوز به استان ابلاغ نشده است.
وی تعداد مصوبات سه دور سفر را 835 مورد عنوان کرد و افزود: 1/93 درصد این مصوبات بطور کامل اقدام شده یا در دست اقدام است.
معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان اظهار کرد: در دولت دهم تسهیلات بانکی ابلاغ شده به استان حدود 20 هزار میلیارد ریال بوده که از این مقدار چهار و 500 میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی با کارمزد هفت و 13 درصد توزیع شده است.
وی اضافه کرد: تعهد اشتغال استان در سال های 89 تا 91 بالغ بر 444 هزار نفر با اکتساب مسکن مهر است که خروجی آن تا پایان سال 91 بالغ بر 680 هزار نفر بوده است.
همدانیان افزود: از این مقدار 294 هزار نفر بدون احتساب بخش مسکن مهر است و رشد 53 درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین به پرداخت یارانه در استان اشاره کرد و گفت: از مجموع کل جمعیت استان، حدود چهار میلیون و 700 هزار نفر یارانه دریافت می کنند که ماهانه حدود دو هزار و 130 میلیارد ریال و سالانه 25 هزار و 560 میلیارد ریال یارانه پرداخت می شود.
معاون استاندار اصفهان افزود: بر اساس آمار هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی که هر سال توسط دفتر آمار و اطلاعات استانداری به صورت نمونه ای استخراج می شود، سطح درآمد خانوارها نسبت به قبل از اجرای طرح افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای خانوارهای روستایی و سه دهک آخر تاثیر مطلوبی داشته است.

برچسب ها: اصفهان ، توسعه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.