معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، از تدوین سند راهبردی تجارت خارجی این استان خبر داد.

رحمت اله صفری دهكردی گفت: در این سند، نگاهی جامع و راهبردی به بخش تجارت خارجی استان چهارمحال و بختیاری شده و نقش افرینی دستگاه های اجرایی نیز در آن دیده شده است.
وی افزود: این سند، وظایف دستگاههای اجرایی برای توسعه راهكارهایی افزایش صادرات كالا از استان چهارمحال و بختیاری را مشخص كرده است.
صفری اظهار داشت: در این سند ‌وظایف دستگاه ها، در اجرای راهبردهای ملی صادرات با محوریت تحلیل نقاط قوت، ضعف، چالش ها، فرصت ها، راهبردهای اصلی و فرعی توسعه صادرات غیر نفتی، اهداف كمی، برنامه های اجرایی، احكام قانونی، اجرا و تقسیم كار ملی و ارزیابی و نظارت بر اجرا مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزایش سهم صادرات استان چهارمحال و بختیاری، از سهم صادرات كشوری و ایجاد توازن تجاری در صادرات و واردات بر محور صادرات غیرنفتی، استفاده از توان بخش خصوصی در تحقق این اهداف و برنامه های افزایش فرصت های صادراتی، جذب سرمایه گذاری و استفاده از فناوری پیشرفته و كمك به استقرار نظام پولی، بانكی و بیمه ای مستقل در اولویت كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی این استان است.
وی گفت: اولویت های مذكور در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه و اهداف تبیین شده در استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی تعیین شده است.
صفری یاداور شد:‌ پیش نویس سند راهبردی توسعه صادرات استان چهارمحال و بختیاری پس از تایید و تصویب در جلسه كارگروه توسعه صادرات به عنوان یك سند استانی، راهبرد بخش صادرات این استان در طول برنامه پنجم را تعیین خواهد كرد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این سند با تكیه بر راهبرد توسعه زیرساختهای تجاری و استفاده از امكانات مالی و توسعه منابع انسانی، افزایش حجم و بهبودكیفیت صادرات كالا و خدمات استان چهارمحال و بختیاری محقق می شود.
هم اكنون، صادرات لوازم خانگی و سیمان از استان چهارمحال و بختیاری به كشورهای همسایه به ویژه عراق رونق گرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.