آسمان شهرستان اردبیل برای نهمین روز متوالی ابری و هوای منطقه سرد همراه با بارش های متناوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ساكنان اردبیل از شامگاه دوشنبه هفته گذشته تاكنون فقط در یكشنبه گذشته برای دو تا سه ساعت پرتوهای آفتاب بهاری را از لابه لای ابرها مشاهده كردند و در سایر ساعات در نه روز و شبانه گذشته به لحاظ نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به منطقه آسمان پوشیده از ابر بوده و گاهی مه به شكل نسبی غلیظ نیز به سطح زمین رسیده است.

در این مدت همچنین به شكل متناوب به خصوص در ساعات عصر و پایانی روز باران باریده كه در مقاطع محدودی نیز با تگرگ و برف در آمیخته و رعد و برقهایی نیز به وقوع پیوسته است.

بیشینه دمای هوای اردبیل در نه روز و شبانه گذشته از 12 درجه سلسیوس (سانتیگراد) فراتر نرفته و آن هم فقط مربوط به ساعات محدودی از لحظه های آفتابی منطقه بوده است و در اكثر اوقات ساكنان منطقه هوای سرد بین صفر تا پنج درجه بالای صفر را تجربه كرده اند.

هرچند اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های جوی گوناگون از نقاط سردسیر ایران زمین است و ریزش سنگین برف و استقرار هوای سرد تا منفی چندین درجه تا پایان اردیبهشت ماه در بعضی از سالها در این شهرستان سابقه دارد ولی تداوم استقرار هوای سرد و ناپایدار به مدت 9 روز در این فصل سال در منطقه كم سابقه می باشد.

با تشدید جریانهای شمالی مستقر بر روی دریای خزر و تقویت ناپایداری های جوی در منطقه ساكنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان بار دیگر شاهد تشدید بارشهای جوی و سرمای هوا در منطقه هستند.

دمای هوا در ایستگاه مركزی اردبیل پنج درجه بالای صفر ثبت شده است و شرایط حاكم بر هوای منطقه به گونه ای است كه بارش برف در ساعات آینده حتی در نقاط شهری مناطق سردسیر این استان مانند اردبیل ؛ نمین ؛ نیر ؛ خلخال ؛ سرعین و مشگین شهر دور از انتظار نیست.

اداره هواشناسی اردبیل پیش بینی كرده است كه آسمان اكثر نقاط این استان تا عصر امروز ابری در بعضی ساعات همراه با بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، هوای ، سرد ، و ، بارانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.