دولت بحرین با درخواست مقام بلندپایه سازمان‎ملل متحد برای تحقیق در مورد شکنجه تظاهرکنندگان در این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، منامه روز سه‎شنبه اعلام کرد که سفر جوآن مندز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امر شکنجه به بحرین را تا اطلاع بعدی ممنوع کرده است.
قیام مردم بحرین از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی و با الهام گیری از انقلاب‎های مردمی کشورهای تونس و مصر که به سرنگونی دیکتاتورهای آن‎ها انجامید، آغاز و مردم این کشور تا کنون تظاهرات گسترده خود را علیه رژیم آل‎خلیفه همچنان ادامه داده‎اند.
دولت بحرین بلافاصله اعتراضات مردمی را در این کشور با سرکوب جواب داد و از نیروهای کشورهای عربی همسایه خود به سرکردگی عربستان سعودی نیز در این راه کمک گرفت.
در جریان سرکوب قیام معترضان بحرینی تا کنون ده‎ها تن از مردم این کشور کشته و نیروهای امنیتی صدها تن از جمله پزشکان و پرستاران متهم به مداوای مجروحان انقلابی را نیز بازداشت کرده‎اند.
بر اساس گزارشی که از جانب کمیسیون مستقل تحقیق بحرین در نوامبر سال ۲۰۱۱ منتشر شد، رژیم آل‎خلیفه در سرکوب تظاهرات مردم این کشور به اعمال خشونت و شکنجه فعالان سیاسی و تظاهرکنندگان متهم شده است.
مردم بحرین اعلام کرده‎اند که تا تحقق کامل تمامی خواسته‎های خود و تاسیس یک دولت منتخب مردمی در این کشور، به تظاهرات اعتراض‎آمیز خود علیه رژیم ادامه خواهند داد.








برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار