به گفته معاون دارو سازمان غذا و دارو، ارزی که طی این چند روز در خصوص دارو پرداخت شده است هنوز ارز مرجع بوده و ارز مبادله ای عملیاتی نشده و ما منتظر ابلاغیه هستیم.

دکتر محمد رضا شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما همیشه مقداری دارو در گمرک داریم چرا که داروها برای ورود به کشور باید از گمرک رد شوند در حال حاضر هم با هماهنگی هایی که با بانک مرکزی صورت گرفته یک سری از این داروها در حال ترخیص هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر ارز دارو امسال هم مشکلاتی دارید افزود: مرتب ارز داده می شود امسال حدود 2 سه روزی است که تخصیص ارز شروع شده است که نکته مهم برای ما میزان و نوع ارز است.

شانه ساز اظهار داشت: در سال گذشته در فاصله زمانی شهریور تا دی ماه ارز به طور عمده به ما داده شد بعد از آن حدود 2 ماه ما ارزی دریافت نکردیم ولی دوباره در روزهای پایانی سال مقدار ارز دارو داده شد، که  با این مقدار ارز یک سری از داروهای موجود در گمرک را ترخیص کردیم.

وی ادامه داد: میزان ارزی که ما در روزهای پایانی سال گرفتیم حدود 200 میلیون دلار بود که البته این مقدار متناسب با نیاز ما نبود چرا که نیاز ما از این مقدار بالاتر و چیزی حدود 500 میلیون دلار بود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو در پاسخ به اين سوال که آیا ارزی که این دو سه روزه دریافت کرده ایم ارز مبادله ای بوده یا ارز مرجع تاکید کرد: ارزی که ما گرفتیم ارز مرجع بوده و هنوز ارز مبادله ای عملی نشده است، بحث ارز مبادله ای منجر به التهاب در بازار دارو شده است ما منتظر ابلاغیه هستیم متاسفانه بحث ارز مبادله ای زود رسانه ای شده و تا مصوبات آن طبق مقررات ابلاغ نشود  ما  در قیمت گذاری هم نمی توانیم وارد شویم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار