فرماندار اردبیل گفت: هشت هزار و 68 واحد از مسكن های روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / كاظم دبیر در نشستی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسكن و حساب 100 امام (ره) در اردبیل اعتبار اختصاص یافته برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسكن روستایی را 790 میلیارد ریال ذكر كرد.

وی افزود: این تعداد شامل 72 درصد از واحدهای مسكونی كم دوام است كه با استفاده از تسهیلات یارانه ای مقاوم سازی شده و امیدواریم با همت مردم و همكاری مسوولان واحدهای مسكونی باقیمانده نیز در آینده مقاوم سازی شود.

فرماندار اردبیل از تمام كسانی كه متقاضی استفاده از وام های كم بهره مقاوم سازی هستند خواست از این فرصت برای ساخت و یا مقاوم سازی ساختمان های خود استفاده كنند.

دبیر گفت: این تسهیلات مقاوم سازی یارانه ای بوده و به سهولت پرداخت می شود.

وی در ادامه خواهان راهنمایی مردم برای استفاده از این وام ها و همچنین نظارت بیشتر بر طرح های هادی روستاها شد و اظهار كرد: نباید طرح های هادی روستاها نیمه تمام یا پراكنده بماند و باید از منابع و اعتبارات بیشترین بهره برداری را كنیم تا با تكمیل طرح ها شهروندان شیرینی آن را بچشند.

وی همچنین ارزش بالای كار بنیاد مسكن را طی حوادث غیرمترقبه و بویژه زلزله قابل مشاهده دانست و بیان كرد: خانه هایی كه تاكنون مقاوم سازی شده جان بسیاری از هموطنان را نجات داده و در این حوادث كم ترین آسیب بر آنها وارد شده است/س

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.