مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری گفت: تولید گوشت قرقاول در مرکز استان توسعه یافته است

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران قاسم نژاد در نشست شورای کشاورزی ساری افزود:پارسال یک واحد بروش قرقاول صنعی به ظرفیت دو هزار قطعه در روستای ورکی این شهرستان اقدام به ‏تولید گوشت آماده طبخ قرقاول کرد که موفق شد در یک مرحله جوجه ریزی هشت ماهه، بیش از 2.5 تن گوشت ‏قرقاول را با متوسط تولید هزار و 400 گرم فرآوری کند.

وی با بیان اینکه این فعالیت در راستای حمایت از تولید و به منظور ‏تامین گوشت مورد نیاز شهروندان صورت گرفته است تصریح کرد: بیش از 70 درصد این گوشت در استان توزیع و مابقی آن از ‏مازندران صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری درباره گوشت قرقاول گفت: بیشتر گوشت ‏قرقاول از انواع اسیدهای آمینه کمیاب بوده و منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین ‏های 12‏B‏، ‏B‏ و 6‏B‏ است.

قاسم نژاد افزود: وجود این عناصر معدنی و ویتامین های در گوشت این پرنده موجب شده ‏که مصرف گوشت قرقاول داروی خوبی برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ‏ناراحتی های روانی، عقب‌ افتادگی جسمی و بی خوابی باشد./س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، قرقاول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا فرمانبر
۰۳:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
با سلام این همه زحمت کشیدم 6 ماه جان کندم تا جوجه یک روزه را تبدیل به قرقاول قابل استفاده برای مردم کشورم کردم افسوس از یک معرفی ویک تشکر خشک و خالی
تولید کنند رضا فرمانبر